Devátá reinkarnace Civicu bude od března k mání i na našem trhu. Pojďme se na něj tedy podívat zblízka.
Osmá předchozí generace přinesla designovou revoluci, ta nová její tvary rozvíjí. Je tak nějak víc boubelatá. Prodejní čísla Civicu nebyla nikdy nijak ohromující, nový model se to pokusí zvrátit. Má šanci proti našlapané konkurenci v nižší střední třídě?
Rozhodujícím faktorem prodejního úspěchu, zejména na našem trhu, je cena. Civic Mk.9 startuje se stokoňovou motorizací 1,4 ve výbavě S na 379.900 Kč. Tak třeba Focus stojí nyní v akci ve srovnatelné verzi 1,6 (105 koní) Trend o 40 tisíc Kč méně, srovnatelný Golf 1,2 TSI (105 koní) ve výbavě Trendline v pětidveřové verzi je o 31 tisíc Kčdražší. K dobru Civicu lze přičíst použití šestistupňové manuální převodovky, tu má i uvedený Golf naopak Focus ve zmíněné verzi má pouze pětistupňovou skříň. Bohužel základní výbava Civicu není jeho silnou stránkou, chybí v ní i takové prvky jako klimatizace nebo autorádio. Naopak bezpečnostní výbava obsahuje vysoký standard - šestici airbagů, ABS i EBD.
Zájemcům nabídne Honda pro Civic zpočátku trojici motorizací. Dvě benzinové 1,4i-VTEC (100 koní) a 1,8i-VTEC (142 koní), pro vyznavače nafty bude přichystán agregát 2,2i-DTEC (150 koní). Všechny motorizace budou nabízeny v kombinaci s šestistupňovým manuálem, pro silnější zážehový motor bude možné volit pětistupňový automat. Kompletní nabídku agregátů lze volit s výbavami S, Comfort a Sport. Mimo základní čtrnáctistovku lze objednat vrcholnou verzi Executive.
Oproti předchůdci nový Civic o kousek povyrostl, na délku o 45 mm a do šířky o 5 mm. Zvětšil se i zavazadlový prostor z 415 na 477 litrů. Interiér se nese v podobném duchu jako u "osmičky".
Příští rok by měl nabídku doplnit slabší naftový agregát 1,6i-DTEC o výkonu 120 koní. Pětidveřový hatchback později doplní praktické kombi. Vzniknout by měla i sportovní varianta Type-R.
CENÍK
Tip: Podívejte se také na náš Velký přehled ženevských novinek!
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?