Honda Civic - nová generace dorazila do Česka

Jan Ševčík, 2. března 2012, 20:49 Google+

Devátá reinkarnace Civicu bude od března k mání i na našem trhu. Pojďme se na něj tedy podívat zblízka.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Civic

Civic | foto: Honda

Sdílejte článek

Osmá předchozí generace přinesla designovou revoluci, ta nová její tvary rozvíjí. Je tak nějak víc boubelatá. Prodejní čísla Civicu nebyla nikdy nijak ohromující, nový model se to pokusí zvrátit. Má šanci proti našlapané konkurenci v nižší střední třídě?

Rozhodujícím faktorem prodejního úspěchu, zejména na našem trhu, je cena. Civic Mk.9 startuje se stokoňovou motorizací 1,4 ve výbavě S na 379.900 Kč. Tak třeba Focus stojí nyní v akci ve srovnatelné verzi 1,6 (105 koní) Trend o 40 tisíc Kč méně, srovnatelný Golf 1,2 TSI (105 koní) ve výbavě Trendline v pětidveřové verzi je o 31 tisíc Kčdražší. K dobru Civicu lze přičíst použití šestistupňové manuální převodovky, tu má i uvedený Golf naopak Focus ve zmíněné verzi má pouze pětistupňovou skříň. Bohužel základní výbava Civicu není jeho silnou stránkou, chybí v ní i takové prvky jako klimatizace nebo autorádio. Naopak bezpečnostní výbava obsahuje vysoký standard - šestici airbagů, ABS i EBD.

Zájemcům nabídne Honda pro Civic zpočátku trojici motorizací. Dvě benzinové 1,4i-VTEC (100 koní) a 1,8i-VTEC (142 koní), pro vyznavače nafty bude přichystán agregát 2,2i-DTEC (150 koní). Všechny motorizace budou nabízeny v kombinaci s šestistupňovým manuálem, pro silnější zážehový motor bude možné volit pětistupňový automat. Kompletní nabídku agregátů lze volit s výbavami S, Comfort a Sport. Mimo základní čtrnáctistovku lze objednat vrcholnou verzi Executive.

Oproti předchůdci nový Civic o kousek povyrostl, na délku o 45 mm a do šířky o 5 mm. Zvětšil se i zavazadlový prostor z 415 na 477 litrů. Interiér se nese v podobném duchu jako u "osmičky".

Příští rok by měl nabídku doplnit slabší naftový agregát 1,6i-DTEC o výkonu 120 koní. Pětidveřový hatchback později doplní praktické kombi. Vzniknout by měla i sportovní varianta Type-R.

CENÍK

 

Tip: Podívejte se také na náš Velký přehled ženevských novinek!

Vytisknout

Diskuze: Honda Civic - nová generace dorazila do Česka

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Toledo

Seat Toledo – španělský sedan je zpět

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud