Subaru XV má pět hvězd u Euro NCAP

XV
XV, foto: Subaru
Marek Litzman 25. listopadu 2011 09:39
Sdílej:

oncern Fuji Heavy Industries Ltd. (FHI), výrobce automobilů Subaru, dnes oznámil, že nový model „SUBARU XV“ (XV 2.0i, s levostranným řízením, specifikace pro Evropu) získal nejvyšší pětihvězdičkové ohodnocení v bezpečnostních testech organizace Euro NCAP (European New Car Assessment Programme)* v rámci testování celkové bezpečnosti (podle pravidel platných pro rok 2011). Organizace Euro NCAP zavedla v roce 2009 komplexnější a přísnější způsob testování, který hodnotí „ochranu dospělých cestujících“, „ochranu dětských pasažérů“, „ochranu chodců“ a „bezpečnostní asistenční systémy“.

Toto pětihvězdičkové ohodnocení organizace Euro NCAP již doprovázelo uvedení nového modelu Legacy před dvěma lety. Vozy Subaru nicméně získaly celou řadu dalších ocenění za bezpečnost od dalších orgánů a organizací.

Subaru opět zdokonalilo svoji jedinečnou rámovou karoserii s prstencovými výztužemi, kde došlo k optimalizaci přenosu nárazové energie. Nový model XV rovněž využívá ve vyšší míře prvky z vysokopevnostní oceli. Díky provedeným změnám se snížila hmotnost a zároveň zvýšila bezpečnost v případě nárazu ze všech směrů, a tím i zlepšila ochrana cestujících. Ve voze jsou kromě toho zabudovány airbagy v předních sedadlech, u kolene řidiče a po stranách (na ochranu těla i hlavy). Provedená opatření završuje stabilizační systém VDC (zkr. Vehicle Dynamics Control) dodávaný standardně u všech provedení – čímž se z XV stává extrémně bezpečný vůz.

Cílem FHI je nabídnout „radost z jízdy s pocitem bezpečí“ prostřednictvím praktických zkušeností s vozy Subaru. Základem filozofie je přitom slogan Subaru „Confidence in Motion“ (Jistota v pohybu). Radosti z jízdy s pocitem bezpečí však nelze dosáhnout bez základního atributu, kterým je bezpečnost. Subaru bude i nadále usilovat o zajištění komplexní bezpečnosti neustálým zdokonalováním svých systémů aktivní i pasivní bezpečnosti a systémů přednárazové bezpečnosti.

Aktivní bezpečnost: bezpečnostní parametry zdokonalené jízdními vlastnostmi a technologiemi, které napomáhají vyhnout se nebezpečným situacím. Pasivní bezpečnost: bezpečnost zdokonalená systémy ochrany pro případ kolize Přednárazová bezpečnost: bezpečnost zdokonalená pokrokovými technologiemi na podporu řízení, například různými typy varování a nezávislými systémy nouzového brzdění

Témata:
Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.