oncern Fuji Heavy Industries Ltd. (FHI), výrobce automobilů Subaru, dnes oznámil, že nový model „SUBARU XV“ (XV 2.0i, s levostranným řízením, specifikace pro Evropu) získal nejvyšší pětihvězdičkové ohodnocení v bezpečnostních testech organizace Euro NCAP (European New Car Assessment Programme)* v rámci testování celkové bezpečnosti (podle pravidel platných pro rok 2011). Organizace Euro NCAP zavedla v roce 2009 komplexnější a přísnější způsob testování, který hodnotí „ochranu dospělých cestujících“, „ochranu dětských pasažérů“, „ochranu chodců“ a „bezpečnostní asistenční systémy“.
Toto pětihvězdičkové ohodnocení organizace Euro NCAP již doprovázelo uvedení nového modelu Legacy před dvěma lety. Vozy Subaru nicméně získaly celou řadu dalších ocenění za bezpečnost od dalších orgánů a organizací.
Subaru opět zdokonalilo svoji jedinečnou rámovou karoserii s prstencovými výztužemi, kde došlo k optimalizaci přenosu nárazové energie. Nový model XV rovněž využívá ve vyšší míře prvky z vysokopevnostní oceli. Díky provedeným změnám se snížila hmotnost a zároveň zvýšila bezpečnost v případě nárazu ze všech směrů, a tím i zlepšila ochrana cestujících. Ve voze jsou kromě toho zabudovány airbagy v předních sedadlech, u kolene řidiče a po stranách (na ochranu těla i hlavy). Provedená opatření završuje stabilizační systém VDC (zkr. Vehicle Dynamics Control) dodávaný standardně u všech provedení – čímž se z XV stává extrémně bezpečný vůz.
Cílem FHI je nabídnout „radost z jízdy s pocitem bezpečí“ prostřednictvím praktických zkušeností s vozy Subaru. Základem filozofie je přitom slogan Subaru „Confidence in Motion“ (Jistota v pohybu). Radosti z jízdy s pocitem bezpečí však nelze dosáhnout bez základního atributu, kterým je bezpečnost. Subaru bude i nadále usilovat o zajištění komplexní bezpečnosti neustálým zdokonalováním svých systémů aktivní i pasivní bezpečnosti a systémů přednárazové bezpečnosti.
Aktivní bezpečnost: bezpečnostní parametry zdokonalené jízdními vlastnostmi a technologiemi, které napomáhají vyhnout se nebezpečným situacím. Pasivní bezpečnost: bezpečnost zdokonalená systémy ochrany pro případ kolize Přednárazová bezpečnost: bezpečnost zdokonalená pokrokovými technologiemi na podporu řízení, například různými typy varování a nezávislými systémy nouzového brzdění
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?