oncern Fuji Heavy Industries Ltd. (FHI), výrobce automobilů Subaru, dnes oznámil, že nový model „SUBARU XV“ (XV 2.0i, s levostranným řízením, specifikace pro Evropu) získal nejvyšší pětihvězdičkové ohodnocení v bezpečnostních testech organizace Euro NCAP (European New Car Assessment Programme)* v rámci testování celkové bezpečnosti (podle pravidel platných pro rok 2011). Organizace Euro NCAP zavedla v roce 2009 komplexnější a přísnější způsob testování, který hodnotí „ochranu dospělých cestujících“, „ochranu dětských pasažérů“, „ochranu chodců“ a „bezpečnostní asistenční systémy“.
Toto pětihvězdičkové ohodnocení organizace Euro NCAP již doprovázelo uvedení nového modelu Legacy před dvěma lety. Vozy Subaru nicméně získaly celou řadu dalších ocenění za bezpečnost od dalších orgánů a organizací.
Subaru opět zdokonalilo svoji jedinečnou rámovou karoserii s prstencovými výztužemi, kde došlo k optimalizaci přenosu nárazové energie. Nový model XV rovněž využívá ve vyšší míře prvky z vysokopevnostní oceli. Díky provedeným změnám se snížila hmotnost a zároveň zvýšila bezpečnost v případě nárazu ze všech směrů, a tím i zlepšila ochrana cestujících. Ve voze jsou kromě toho zabudovány airbagy v předních sedadlech, u kolene řidiče a po stranách (na ochranu těla i hlavy). Provedená opatření završuje stabilizační systém VDC (zkr. Vehicle Dynamics Control) dodávaný standardně u všech provedení – čímž se z XV stává extrémně bezpečný vůz.
Cílem FHI je nabídnout „radost z jízdy s pocitem bezpečí“ prostřednictvím praktických zkušeností s vozy Subaru. Základem filozofie je přitom slogan Subaru „Confidence in Motion“ (Jistota v pohybu). Radosti z jízdy s pocitem bezpečí však nelze dosáhnout bez základního atributu, kterým je bezpečnost. Subaru bude i nadále usilovat o zajištění komplexní bezpečnosti neustálým zdokonalováním svých systémů aktivní i pasivní bezpečnosti a systémů přednárazové bezpečnosti.
Aktivní bezpečnost: bezpečnostní parametry zdokonalené jízdními vlastnostmi a technologiemi, které napomáhají vyhnout se nebezpečným situacím. Pasivní bezpečnost: bezpečnost zdokonalená systémy ochrany pro případ kolize Přednárazová bezpečnost: bezpečnost zdokonalená pokrokovými technologiemi na podporu řízení, například různými typy varování a nezávislými systémy nouzového brzdění
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?