V roce 1969 došlo ke sloučení firem Auto Union GmbH a NSU Motorenwerke AG. Výrobní program fúzí vzniklé společnosti „Audi NSU Auto Union AG“ se tím rozrostl na více než deset modelových řad s mnoha technickými koncepcemi.
Hans Bauer z marketingového oddělení vyjádřil tuto technickou rozmanitost a rafinovanost stejně jednoduchým jako geniálním reklamním sloganem „Náskok díky technice“!
Je polovina září 1972 a na prostranství před divadlem v Ingolstadtu vyrůstá náročná stanová konstrukce. O málo později se zde bude konat novinářské představení vozu Audi 80. Není těžké poznat, že tento stan má něco společného s Audi, neboť na kostře stanu stojí velkými písmeny psáno: AUDI NSU – Náskok díky technice.
Posuňme se v čase ještě o trochu víc nazpět. V srpnu 1969 proběhla fúze firem Auto Union GmbH z Ingolstadtu a NSU Motorenwerke AG z Neckarsulmu. Z obou dceřiných firem společnosti Volkswagenwerk AG vznikla se zpětnou platností k 1. lednu 1969 společnost Audi NSU Auto Union AG se sídlem v Neckarsulmu.
Výrobní program nového podniku se vyznačoval velkou rozmanitostí, když sahal od vzduchem chlazených motorů modelové řady NSU Prinz přes vodou chlazené čtyřválce typů Audi 60 a Audi 100 až po fascinující Wankelův motor vozů Ro 80. Také koncepce poháněcího ústrojí, konstrukce karoserie a design modelů Audi NSU byly rozličné. Na jedné straně spoléhaly modely Audi a NSU Ro 80 na přední pohon, na straně druhé vozy NSU Prinz nebo TT se držely pohonu zadních kol. Vedle lehké konstrukce Audi 100 stálo Audi 100 Coupé S s italským stylem, zatímco technickou extravaganci vozů NSU Ro 80 vyjadřoval již na první pohled futuristický design jejich karoserie.
Byla to právě rozmanitost technických koncepcí v rámci modelové řady Audi NSU, která vedla Hanse Bauera, pracovníka reklamního oddělení Audi NSU, v roce 1971 k zamyšlení nad vhodným reklamním sloganem. Výsledek byl stejně jednoduchý jako geniální: Náskok díky technice!
Nový slogan se záhy objevil na prospektech Audi NSU představujících vozy Audi 100, Audi 100 Coupé S, Audi 80, Audi 50 nebo NSU Ro 80. Všechny tyto typy nyní symbolizovaly „náskok díky technice“. Alespoň do léta 1975. Svět reklamy se totiž tak často snaží zlepšit i to, co je už optimální. Od tohoto okamžiku bylo tedy možné v pozměněné podobě číst: „Audi. Krásný kus techniky“ nebo o něco později také: „Audi. Klidná jízda s perfektní technikou“.
Přesto platí, že optimální už nelze dále stupňovat. A tak se původní slogan ve skrytu tu a tam znovu uplatňoval. V roce 1980, v souvislosti s představením typu Audi quattro, se nakonec začal objevovat stále častěji. Nikoli v prospektech, ale v reklamě, která přinesla zcela jasný signál v květnu 1984. Tehdy byla na výškové budově u dálnice A9 z Norimberku do Mnichova, přímo u dálničního sjezdu Ingolstadt-Nord, vztyčena ve své době největší světelná reklama v Evropě – červenohnědý ovál Audi se sloganem „Náskok díky technice“. Nápis vážil sedm tun, firemní znak čtyři tuny. Bylo zapotřebí 7500 wattů, jejichž zásluhou zářila značka Audi i v noci a ohlašovala, kde má technický pokrok svůj původ.
Od října 1986, po představení třetí generace vozů Audi 80 s plně pozinkovanou karoserií, jejíž tvary byly optimalizovány v aerodynamické tunelu, se náskok díky technice opět vyjadřuje slovy také v prospektech a dokumentaci k vozidlu. Od této chvíle je tento reklamní slogan pevnou a nezměnitelnou součástí identity značky Audi, neboť optimální už nelze vylepšit.
V roce 2009 slaví 100 let své existence značka Audi založená Augustem Horchem dne 16. července 1909. Firemní znak Audi se čtyřmi kruhy symbolizuje značky Audi, DKW, Horch a Wanderer, které byly v roce 1932 sloučeny do koncernu Auto Union. Fúze firem Auto Union a NSU proběhla v roce 1969 a významným způsobem ovlivnila vývoj automobilu. Konečně v roce 1985 se z Audi NSU Auto Union AG stala současná firma AUDI AG. Oddělení Audi Tradition společně s tradičními společnostmi Auto Union GmbH a NSU GmbH již mnoho let připomíná a veřejně prezentuje bohatou a široce rozvětvenou historii značky Audi. Tovární muzeum Audi museum mobile v komplexu Audi Forum Ingolstadt je otevřeno denně od pondělí do neděle mezi 9:00 a 18:00 h. Muzeum Augusta Horcha ve Cvikově je přístupné od úterý do neděle od 9:30 do 17:00 h.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.