V roce 1969 došlo ke sloučení firem Auto Union GmbH a NSU Motorenwerke AG. Výrobní program fúzí vzniklé společnosti „Audi NSU Auto Union AG“ se tím rozrostl na více než deset modelových řad s mnoha technickými koncepcemi.
Hans Bauer z marketingového oddělení vyjádřil tuto technickou rozmanitost a rafinovanost stejně jednoduchým jako geniálním reklamním sloganem „Náskok díky technice“!
Je polovina září 1972 a na prostranství před divadlem v Ingolstadtu vyrůstá náročná stanová konstrukce. O málo později se zde bude konat novinářské představení vozu Audi 80. Není těžké poznat, že tento stan má něco společného s Audi, neboť na kostře stanu stojí velkými písmeny psáno: AUDI NSU – Náskok díky technice.
Posuňme se v čase ještě o trochu víc nazpět. V srpnu 1969 proběhla fúze firem Auto Union GmbH z Ingolstadtu a NSU Motorenwerke AG z Neckarsulmu. Z obou dceřiných firem společnosti Volkswagenwerk AG vznikla se zpětnou platností k 1. lednu 1969 společnost Audi NSU Auto Union AG se sídlem v Neckarsulmu.
Výrobní program nového podniku se vyznačoval velkou rozmanitostí, když sahal od vzduchem chlazených motorů modelové řady NSU Prinz přes vodou chlazené čtyřválce typů Audi 60 a Audi 100 až po fascinující Wankelův motor vozů Ro 80. Také koncepce poháněcího ústrojí, konstrukce karoserie a design modelů Audi NSU byly rozličné. Na jedné straně spoléhaly modely Audi a NSU Ro 80 na přední pohon, na straně druhé vozy NSU Prinz nebo TT se držely pohonu zadních kol. Vedle lehké konstrukce Audi 100 stálo Audi 100 Coupé S s italským stylem, zatímco technickou extravaganci vozů NSU Ro 80 vyjadřoval již na první pohled futuristický design jejich karoserie.
Byla to právě rozmanitost technických koncepcí v rámci modelové řady Audi NSU, která vedla Hanse Bauera, pracovníka reklamního oddělení Audi NSU, v roce 1971 k zamyšlení nad vhodným reklamním sloganem. Výsledek byl stejně jednoduchý jako geniální: Náskok díky technice!
Nový slogan se záhy objevil na prospektech Audi NSU představujících vozy Audi 100, Audi 100 Coupé S, Audi 80, Audi 50 nebo NSU Ro 80. Všechny tyto typy nyní symbolizovaly „náskok díky technice“. Alespoň do léta 1975. Svět reklamy se totiž tak často snaží zlepšit i to, co je už optimální. Od tohoto okamžiku bylo tedy možné v pozměněné podobě číst: „Audi. Krásný kus techniky“ nebo o něco později také: „Audi. Klidná jízda s perfektní technikou“.
Přesto platí, že optimální už nelze dále stupňovat. A tak se původní slogan ve skrytu tu a tam znovu uplatňoval. V roce 1980, v souvislosti s představením typu Audi quattro, se nakonec začal objevovat stále častěji. Nikoli v prospektech, ale v reklamě, která přinesla zcela jasný signál v květnu 1984. Tehdy byla na výškové budově u dálnice A9 z Norimberku do Mnichova, přímo u dálničního sjezdu Ingolstadt-Nord, vztyčena ve své době největší světelná reklama v Evropě – červenohnědý ovál Audi se sloganem „Náskok díky technice“. Nápis vážil sedm tun, firemní znak čtyři tuny. Bylo zapotřebí 7500 wattů, jejichž zásluhou zářila značka Audi i v noci a ohlašovala, kde má technický pokrok svůj původ.
Od října 1986, po představení třetí generace vozů Audi 80 s plně pozinkovanou karoserií, jejíž tvary byly optimalizovány v aerodynamické tunelu, se náskok díky technice opět vyjadřuje slovy také v prospektech a dokumentaci k vozidlu. Od této chvíle je tento reklamní slogan pevnou a nezměnitelnou součástí identity značky Audi, neboť optimální už nelze vylepšit.
V roce 2009 slaví 100 let své existence značka Audi založená Augustem Horchem dne 16. července 1909. Firemní znak Audi se čtyřmi kruhy symbolizuje značky Audi, DKW, Horch a Wanderer, které byly v roce 1932 sloučeny do koncernu Auto Union. Fúze firem Auto Union a NSU proběhla v roce 1969 a významným způsobem ovlivnila vývoj automobilu. Konečně v roce 1985 se z Audi NSU Auto Union AG stala současná firma AUDI AG. Oddělení Audi Tradition společně s tradičními společnostmi Auto Union GmbH a NSU GmbH již mnoho let připomíná a veřejně prezentuje bohatou a široce rozvětvenou historii značky Audi. Tovární muzeum Audi museum mobile v komplexu Audi Forum Ingolstadt je otevřeno denně od pondělí do neděle mezi 9:00 a 18:00 h. Muzeum Augusta Horcha ve Cvikově je přístupné od úterý do neděle od 9:30 do 17:00 h.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.