Audi - „Náskok díky technice“

Audi
Audi, foto: Audi
Braňo Porubčan 9. června 2009 15:00
Sdílej:

V roce 1969 došlo ke sloučení firem Auto Union GmbH a NSU Motorenwerke AG. Výrobní program fúzí vzniklé společnosti „Audi NSU Auto Union AG“ se tím rozrostl na více než deset modelových řad s mnoha technickými koncepcemi.

Hans Bauer z marketingového oddělení vyjádřil tuto technickou rozmanitost a rafinovanost stejně jednoduchým jako geniálním reklamním sloganem „Náskok díky technice“!

Je polovina září 1972 a na prostranství před divadlem v Ingolstadtu vyrůstá náročná stanová konstrukce. O málo později se zde bude konat novinářské představení vozu Audi 80. Není těžké poznat, že tento stan má něco společného s Audi, neboť na kostře stanu stojí velkými písmeny psáno: AUDI NSU – Náskok díky technice.

Posuňme se v čase ještě o trochu víc nazpět. V srpnu 1969 proběhla fúze firem Auto Union GmbH z Ingolstadtu a NSU Motorenwerke AG z Neckarsulmu. Z obou dceřiných firem společnosti Volkswagenwerk AG vznikla se zpětnou platností k 1. lednu 1969 společnost Audi NSU Auto Union AG se sídlem v Neckarsulmu.

Výrobní program nového podniku se vyznačoval velkou rozmanitostí, když sahal od vzduchem chlazených motorů modelové řady NSU Prinz přes vodou chlazené čtyřválce typů Audi 60 a Audi 100 až po fascinující Wankelův motor vozů Ro 80. Také koncepce poháněcího ústrojí, konstrukce karoserie a design modelů Audi NSU byly rozličné. Na jedné straně spoléhaly modely Audi a NSU Ro 80 na přední pohon, na straně druhé vozy NSU Prinz nebo TT se držely pohonu zadních kol. Vedle lehké konstrukce Audi 100 stálo Audi 100 Coupé S s italským stylem, zatímco technickou extravaganci vozů NSU Ro 80 vyjadřoval již na první pohled futuristický design jejich karoserie.

Byla to právě rozmanitost technických koncepcí v rámci modelové řady Audi NSU, která vedla Hanse Bauera, pracovníka reklamního oddělení Audi NSU, v roce 1971 k zamyšlení nad vhodným reklamním sloganem. Výsledek byl stejně jednoduchý jako geniální: Náskok díky technice!

Nový slogan se záhy objevil na prospektech Audi NSU představujících vozy Audi 100, Audi 100 Coupé S, Audi 80, Audi 50 nebo NSU Ro 80. Všechny tyto typy nyní symbolizovaly „náskok díky technice“. Alespoň do léta 1975. Svět reklamy se totiž tak často snaží zlepšit i to, co je už optimální. Od tohoto okamžiku bylo tedy možné v pozměněné podobě číst: „Audi. Krásný kus techniky“ nebo o něco později také: „Audi. Klidná jízda s perfektní technikou“.

Přesto platí, že optimální už nelze dále stupňovat. A tak se původní slogan ve skrytu tu a tam znovu uplatňoval. V roce 1980, v souvislosti s představením typu Audi quattro, se nakonec začal objevovat stále častěji. Nikoli v prospektech, ale v reklamě, která přinesla zcela jasný signál v květnu 1984. Tehdy byla na výškové budově u dálnice A9 z Norimberku do Mnichova, přímo u dálničního sjezdu Ingolstadt-Nord, vztyčena ve své době největší světelná reklama v Evropě – červenohnědý ovál Audi se sloganem „Náskok díky technice“. Nápis vážil sedm tun, firemní znak čtyři tuny. Bylo zapotřebí 7500 wattů, jejichž zásluhou zářila značka Audi i v noci a ohlašovala, kde má technický pokrok svůj původ.

Od října 1986, po představení třetí generace vozů Audi 80 s plně pozinkovanou karoserií, jejíž tvary byly optimalizovány v aerodynamické tunelu, se náskok díky technice opět vyjadřuje slovy také v prospektech a dokumentaci k vozidlu. Od této chvíle je tento reklamní slogan pevnou a nezměnitelnou součástí identity značky Audi, neboť optimální už nelze vylepšit.

V roce 2009 slaví 100 let své existence značka Audi založená Augustem Horchem dne 16. července 1909. Firemní znak Audi se čtyřmi kruhy symbolizuje značky Audi, DKW, Horch a Wanderer, které byly v roce 1932 sloučeny do koncernu Auto Union. Fúze firem Auto Union a NSU proběhla v roce 1969 a významným způsobem ovlivnila vývoj automobilu. Konečně v roce 1985 se z Audi NSU Auto Union AG stala současná firma AUDI AG. Oddělení Audi Tradition společně s tradičními společnostmi Auto Union GmbH a NSU GmbH již mnoho let připomíná a veřejně prezentuje bohatou a široce rozvětvenou historii značky Audi. Tovární muzeum Audi museum mobile v komplexu Audi Forum Ingolstadt je otevřeno denně od pondělí do neděle mezi 9:00 a 18:00 h. Muzeum Augusta Horcha ve Cvikově je přístupné od úterý do neděle od 9:30 do 17:00 h.

Témata:
Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.