Volkswagen přináší svým zákazníkům novinku v podobě modelu Golf Variant TDI 4Motion. Pohon všech kol tohoto vozu je spojen s úsporným, nicméně výkonným motorem 1.9 TDI (77 kW / 105 k).
Díky tomu disponuje nový Golf Variant TDI 4Motion maximální možnou přilnavostí např. i na čerstvě napadaném sněhu. Pohon všech kol zároveň zlepšuje přilnavost na suchém povrchu, například při průjezdech zatáčkami, čímž pozitivně přispívá k aktivní bezpečnosti posádky a k požitku z jízdy. Golf Variant TDI 4Motion utáhne přívěs o hmotnosti až 1,5 tuny.
Golf Variant TDI 4Motion je sériově dodáván s manuální šestistupňovou převodovkou. Elektronicky ovládaná spojka Haldex, která je integrována do zadní nápravy, pak rozděluje hnací síly mezi přední a zadní nápravu. V extrémních situacích je mezi nápravy možné rozdělovat sílu v poměru až 50:50.
Nové kombi s pohonem všech kol je opatřeno filtrem pevných částic DPF a jeho průměrná spotřeba činí pouhých 6 litrů nafty na 100 km. Z nuly na 100 km/h dokáže Golf Variant 4Motion akcelerovat za 12,9 sekundy a jeho maximální rychlost činí 185 km/h.
Zajímavostí pro zákazníky, kteří potřebují tahat těžké přívěsy, je také fakt, že z pohonu všech kol profituje kromě jízdní charakteristiky, také možnost vyššího zatížení přívěsů. Golf Variant TDI 4Motion tak utáhne až 1500 kilogramů nákladu a to i ve stoupání 12% - to je o 100 kg více než stejný model s pohonem předních kol.
Pohon všech kol 4Motion je pro Golf Variant dostupný ve všech výbavách Trendline, Comfortline a Sportline. Cena vozu začíná na 696 700 Kč.
Tisková zpáva Import VOLKSWAGEN Group, s.r.o.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.