Volkswagen přináší svým zákazníkům novinku v podobě modelu Golf Variant TDI 4Motion. Pohon všech kol tohoto vozu je spojen s úsporným, nicméně výkonným motorem 1.9 TDI (77 kW / 105 k).
Díky tomu disponuje nový Golf Variant TDI 4Motion maximální možnou přilnavostí např. i na čerstvě napadaném sněhu. Pohon všech kol zároveň zlepšuje přilnavost na suchém povrchu, například při průjezdech zatáčkami, čímž pozitivně přispívá k aktivní bezpečnosti posádky a k požitku z jízdy. Golf Variant TDI 4Motion utáhne přívěs o hmotnosti až 1,5 tuny.
Golf Variant TDI 4Motion je sériově dodáván s manuální šestistupňovou převodovkou. Elektronicky ovládaná spojka Haldex, která je integrována do zadní nápravy, pak rozděluje hnací síly mezi přední a zadní nápravu. V extrémních situacích je mezi nápravy možné rozdělovat sílu v poměru až 50:50.
Nové kombi s pohonem všech kol je opatřeno filtrem pevných částic DPF a jeho průměrná spotřeba činí pouhých 6 litrů nafty na 100 km. Z nuly na 100 km/h dokáže Golf Variant 4Motion akcelerovat za 12,9 sekundy a jeho maximální rychlost činí 185 km/h.
Zajímavostí pro zákazníky, kteří potřebují tahat těžké přívěsy, je také fakt, že z pohonu všech kol profituje kromě jízdní charakteristiky, také možnost vyššího zatížení přívěsů. Golf Variant TDI 4Motion tak utáhne až 1500 kilogramů nákladu a to i ve stoupání 12% - to je o 100 kg více než stejný model s pohonem předních kol.
Pohon všech kol 4Motion je pro Golf Variant dostupný ve všech výbavách Trendline, Comfortline a Sportline. Cena vozu začíná na 696 700 Kč.
Tisková zpáva Import VOLKSWAGEN Group, s.r.o.Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.