Volkswagen přináší svým zákazníkům novinku v podobě modelu Golf Variant TDI 4Motion. Pohon všech kol tohoto vozu je spojen s úsporným, nicméně výkonným motorem 1.9 TDI (77 kW / 105 k).
Díky tomu disponuje nový Golf Variant TDI 4Motion maximální možnou přilnavostí např. i na čerstvě napadaném sněhu. Pohon všech kol zároveň zlepšuje přilnavost na suchém povrchu, například při průjezdech zatáčkami, čímž pozitivně přispívá k aktivní bezpečnosti posádky a k požitku z jízdy. Golf Variant TDI 4Motion utáhne přívěs o hmotnosti až 1,5 tuny.
Golf Variant TDI 4Motion je sériově dodáván s manuální šestistupňovou převodovkou. Elektronicky ovládaná spojka Haldex, která je integrována do zadní nápravy, pak rozděluje hnací síly mezi přední a zadní nápravu. V extrémních situacích je mezi nápravy možné rozdělovat sílu v poměru až 50:50.
Nové kombi s pohonem všech kol je opatřeno filtrem pevných částic DPF a jeho průměrná spotřeba činí pouhých 6 litrů nafty na 100 km. Z nuly na 100 km/h dokáže Golf Variant 4Motion akcelerovat za 12,9 sekundy a jeho maximální rychlost činí 185 km/h.
Zajímavostí pro zákazníky, kteří potřebují tahat těžké přívěsy, je také fakt, že z pohonu všech kol profituje kromě jízdní charakteristiky, také možnost vyššího zatížení přívěsů. Golf Variant TDI 4Motion tak utáhne až 1500 kilogramů nákladu a to i ve stoupání 12% - to je o 100 kg více než stejný model s pohonem předních kol.
Pohon všech kol 4Motion je pro Golf Variant dostupný ve všech výbavách Trendline, Comfortline a Sportline. Cena vozu začíná na 696 700 Kč.
Tisková zpáva Import VOLKSWAGEN Group, s.r.o.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?