Fuji Heavy Industries Ltd. (FHI), výrobce vozů Subaru, včera ohlásilo modely a technologie, které bude vystavovat na 40. Tokyo Motor Show. „Fantastické momenty“ je ústřední téma stánku Subaru, kde se setkává úsilí FHI o integraci „Zážitků z řízení“ a firemní „zelené“ politiky ochrany prostředí.
FHI odprezentuje světovou premiéru svého etalonu výkonnosti, nové Imprezy WRX STI, ale také dva koncepty. Koncept EXIGA, 7-mi místné kombi, které představuje spojení osvobozující prostornosti interiéru se vzrušující jízdní výkonností, a G4e koncept, elektromobil budoucnosti vybavený novou generací lithium-iontových baterií. Dále FHI uvede speciální edici Impreza BEAMS, vyvinutou ve spolupráci se známou modní značnou Beams. Důraz prezentace bude v Tokyu kladen i na výstavu unikátních řešení ochrany životního prostředí a technologií posunující hranice bezpečnosti.
Hlavní vystavované modelyKoncept EXIGA Jedná se o 7-mi místné kombi s prostorným a vzdušným interiérem, který nabízí pohodlný prostor pro sedm dospělých pasažérů a zároveň má vzrušující jízdní výkony. Koncept odráží mnoho let technických výzkumů v oblasti kategorie kombi (Touring Wagon), samozřejmě opět vychází z koncepce spojení motoru Boxer s excelentním systémem pohonu všech kol Symmetrical AWD. Díky velké panoramatické střeše a „divadelnímu uspořádání“ třech řad sedadel, otevřenosti a komfortu prostupujícím prostor interiéru, si mohou všichni cestující užívat skvělý výhled z vozu, ať už sedí na jakémkoliv sedadle ve voze. Svižnou, hladkou a precizní jízdu zajišťuje 2,0 l horizontálně uložený přeplňovaný motor Boxer s protiběžnými písty spolupracující s 5-ti stupňovou automatickou převodovkou. Karoserie v červené metalíze „Candy Red Pearl“ zdůrazňuje vzdušné řešení a „feeling“ vozu.
Koncept G4e Koncept G4e je futuristickou představou elektromobilu s nulovými emisemi. Subaru nabourává tradiční stavbu elektromobilů – těžké a přeplněné – a realizovalo koncept vozu s prostorem pro 5 cestujících při zachování malých rozměrů vozu s bateriemi ukrytými pod podlahou vozu. Design karoserie vycházející vstříc budoucnosti je zdůrazněn karoserií ve tvaru trojúhelníku. Díky zapracování vysoce výkoných lithium-iontových baterií příští generace, o kterých FHI předpokládá dojezd až 200 km na jedno nabití.
Subaru Impreza WRX STI (model pro Japonsko) Subaru uvede model Impreza WRX STI v japonské specifikaci, který je představitelem totální kontroly nad vozem, určený pro ty řidiče, kteří přesně ví co od výkonného vozu očekávat. Jedná se o čistě sportovní vůz vybavený systémem pohonu všech kol Symmetrical AWD, který zaručuje vysoké jízdní standardy spolu s výhodou v jízních schopnostech a ovládání.
FHI dále vystaví svůj první turbodieselový agregát Subaru v historii značky, vynikající mimořádně tuhou konstrukcí, nízkou hlučností a malými vibracemi. Představení vozu s tímto motorem v Evropě plánuje FHI na počátek příštího roku 2008. Dále bude vystaven i model Subaru R1e, elektromobil, který je již prodáván v rodném Japonsku a který má za úkol na frankfurtském autosalonu demonstrovat závazek FHI k vývoji technologií, které pomáhají nezatěžovat životní prostředí. Ve výstavě technologií bude i nová generace ADA (Active Driving Assist), kde ve snaze vytvořit vůz, který se nikdy nedostane do kolize, FHI přichází s novou generací systému aktivní bezpečnosti vybaveném oroginálními stereo kamerami FHI, a s technologií přenosu obrazu.
Tisková zpráva Subaru ČR, s.r.o.Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.