Fuji Heavy Industries Ltd. (FHI), výrobce vozů Subaru, včera ohlásilo modely a technologie, které bude vystavovat na 40. Tokyo Motor Show. „Fantastické momenty“ je ústřední téma stánku Subaru, kde se setkává úsilí FHI o integraci „Zážitků z řízení“ a firemní „zelené“ politiky ochrany prostředí.
FHI odprezentuje světovou premiéru svého etalonu výkonnosti, nové Imprezy WRX STI, ale také dva koncepty. Koncept EXIGA, 7-mi místné kombi, které představuje spojení osvobozující prostornosti interiéru se vzrušující jízdní výkonností, a G4e koncept, elektromobil budoucnosti vybavený novou generací lithium-iontových baterií. Dále FHI uvede speciální edici Impreza BEAMS, vyvinutou ve spolupráci se známou modní značnou Beams. Důraz prezentace bude v Tokyu kladen i na výstavu unikátních řešení ochrany životního prostředí a technologií posunující hranice bezpečnosti.
Hlavní vystavované modelyKoncept EXIGA Jedná se o 7-mi místné kombi s prostorným a vzdušným interiérem, který nabízí pohodlný prostor pro sedm dospělých pasažérů a zároveň má vzrušující jízdní výkony. Koncept odráží mnoho let technických výzkumů v oblasti kategorie kombi (Touring Wagon), samozřejmě opět vychází z koncepce spojení motoru Boxer s excelentním systémem pohonu všech kol Symmetrical AWD. Díky velké panoramatické střeše a „divadelnímu uspořádání“ třech řad sedadel, otevřenosti a komfortu prostupujícím prostor interiéru, si mohou všichni cestující užívat skvělý výhled z vozu, ať už sedí na jakémkoliv sedadle ve voze. Svižnou, hladkou a precizní jízdu zajišťuje 2,0 l horizontálně uložený přeplňovaný motor Boxer s protiběžnými písty spolupracující s 5-ti stupňovou automatickou převodovkou. Karoserie v červené metalíze „Candy Red Pearl“ zdůrazňuje vzdušné řešení a „feeling“ vozu.
Koncept G4e Koncept G4e je futuristickou představou elektromobilu s nulovými emisemi. Subaru nabourává tradiční stavbu elektromobilů – těžké a přeplněné – a realizovalo koncept vozu s prostorem pro 5 cestujících při zachování malých rozměrů vozu s bateriemi ukrytými pod podlahou vozu. Design karoserie vycházející vstříc budoucnosti je zdůrazněn karoserií ve tvaru trojúhelníku. Díky zapracování vysoce výkoných lithium-iontových baterií příští generace, o kterých FHI předpokládá dojezd až 200 km na jedno nabití.
Subaru Impreza WRX STI (model pro Japonsko) Subaru uvede model Impreza WRX STI v japonské specifikaci, který je představitelem totální kontroly nad vozem, určený pro ty řidiče, kteří přesně ví co od výkonného vozu očekávat. Jedná se o čistě sportovní vůz vybavený systémem pohonu všech kol Symmetrical AWD, který zaručuje vysoké jízdní standardy spolu s výhodou v jízních schopnostech a ovládání.
FHI dále vystaví svůj první turbodieselový agregát Subaru v historii značky, vynikající mimořádně tuhou konstrukcí, nízkou hlučností a malými vibracemi. Představení vozu s tímto motorem v Evropě plánuje FHI na počátek příštího roku 2008. Dále bude vystaven i model Subaru R1e, elektromobil, který je již prodáván v rodném Japonsku a který má za úkol na frankfurtském autosalonu demonstrovat závazek FHI k vývoji technologií, které pomáhají nezatěžovat životní prostředí. Ve výstavě technologií bude i nová generace ADA (Active Driving Assist), kde ve snaze vytvořit vůz, který se nikdy nedostane do kolize, FHI přichází s novou generací systému aktivní bezpečnosti vybaveném oroginálními stereo kamerami FHI, a s technologií přenosu obrazu.
Tisková zpráva Subaru ČR, s.r.o.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.