Fuji Heavy Industries Ltd. (FHI), výrobce vozů Subaru, včera ohlásilo modely a technologie, které bude vystavovat na 40. Tokyo Motor Show. „Fantastické momenty“ je ústřední téma stánku Subaru, kde se setkává úsilí FHI o integraci „Zážitků z řízení“ a firemní „zelené“ politiky ochrany prostředí.
FHI odprezentuje světovou premiéru svého etalonu výkonnosti, nové Imprezy WRX STI, ale také dva koncepty. Koncept EXIGA, 7-mi místné kombi, které představuje spojení osvobozující prostornosti interiéru se vzrušující jízdní výkonností, a G4e koncept, elektromobil budoucnosti vybavený novou generací lithium-iontových baterií. Dále FHI uvede speciální edici Impreza BEAMS, vyvinutou ve spolupráci se známou modní značnou Beams. Důraz prezentace bude v Tokyu kladen i na výstavu unikátních řešení ochrany životního prostředí a technologií posunující hranice bezpečnosti.
Hlavní vystavované modelyKoncept EXIGA Jedná se o 7-mi místné kombi s prostorným a vzdušným interiérem, který nabízí pohodlný prostor pro sedm dospělých pasažérů a zároveň má vzrušující jízdní výkony. Koncept odráží mnoho let technických výzkumů v oblasti kategorie kombi (Touring Wagon), samozřejmě opět vychází z koncepce spojení motoru Boxer s excelentním systémem pohonu všech kol Symmetrical AWD. Díky velké panoramatické střeše a „divadelnímu uspořádání“ třech řad sedadel, otevřenosti a komfortu prostupujícím prostor interiéru, si mohou všichni cestující užívat skvělý výhled z vozu, ať už sedí na jakémkoliv sedadle ve voze. Svižnou, hladkou a precizní jízdu zajišťuje 2,0 l horizontálně uložený přeplňovaný motor Boxer s protiběžnými písty spolupracující s 5-ti stupňovou automatickou převodovkou. Karoserie v červené metalíze „Candy Red Pearl“ zdůrazňuje vzdušné řešení a „feeling“ vozu.
Koncept G4e Koncept G4e je futuristickou představou elektromobilu s nulovými emisemi. Subaru nabourává tradiční stavbu elektromobilů – těžké a přeplněné – a realizovalo koncept vozu s prostorem pro 5 cestujících při zachování malých rozměrů vozu s bateriemi ukrytými pod podlahou vozu. Design karoserie vycházející vstříc budoucnosti je zdůrazněn karoserií ve tvaru trojúhelníku. Díky zapracování vysoce výkoných lithium-iontových baterií příští generace, o kterých FHI předpokládá dojezd až 200 km na jedno nabití.
Subaru Impreza WRX STI (model pro Japonsko) Subaru uvede model Impreza WRX STI v japonské specifikaci, který je představitelem totální kontroly nad vozem, určený pro ty řidiče, kteří přesně ví co od výkonného vozu očekávat. Jedná se o čistě sportovní vůz vybavený systémem pohonu všech kol Symmetrical AWD, který zaručuje vysoké jízdní standardy spolu s výhodou v jízních schopnostech a ovládání.
FHI dále vystaví svůj první turbodieselový agregát Subaru v historii značky, vynikající mimořádně tuhou konstrukcí, nízkou hlučností a malými vibracemi. Představení vozu s tímto motorem v Evropě plánuje FHI na počátek příštího roku 2008. Dále bude vystaven i model Subaru R1e, elektromobil, který je již prodáván v rodném Japonsku a který má za úkol na frankfurtském autosalonu demonstrovat závazek FHI k vývoji technologií, které pomáhají nezatěžovat životní prostředí. Ve výstavě technologií bude i nová generace ADA (Active Driving Assist), kde ve snaze vytvořit vůz, který se nikdy nedostane do kolize, FHI přichází s novou generací systému aktivní bezpečnosti vybaveném oroginálními stereo kamerami FHI, a s technologií přenosu obrazu.
Tisková zpráva Subaru ČR, s.r.o.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?