„Z pohledu registrací osobních plug-in hybridních vozidel máme za sebou rekordní měsíc. V říjnu bylo registrováno celkem 69 vozidel s plug-in hybridním pohonem,“ říká ale Ing. Jindřich Frič, Ph.D., ředitel Centra dopravního výzkumu, v. v. i., a dodává: „Potvrzují se předpoklady, že český trh s elektromobily, resp. plug-in hybridy, dostane impuls vstupem automobilky s dlouhodobě nejvyšším počtem registrací. Z uvedeného počtu bylo 21 vozidel Škoda Superb iV, tzn., že „domácí“ automobilka získala hned ve druhém měsíci po uvedení prvního sériového vozidla s externím dobíjením 30% podíl.“
V letošním roce patří Škodovce 6. místo. Nejvíce registrací osobních plug-in hybridních vozidel má Hyundai (58), následuje BMW (57), Volvo (54), Mitsubishi (52) a Mini (30). V uplynulých 10 měsících bylo registrováno rekordních 327 osobních plug-in hybridů, meziročně o 77 více (tj. +30,8 %).
Přestože v říjnu bylo registrováno meziročně o 1 osobní elektromobil méně (63), celkových 649 registrací znamená meziročně o 116 vozidel více (tj. +21,8 %); rovněž se jedná o historicky nejvyšší počet. Nejvíce registrací evidoval Nissan (136), následoval Hyundai (107), Tesla (104) a Volkswagen (103). V období uplynulých deseti měsíců bylo registrováno celkem 976 osobních vozidel s externím dobíjením. Podíl elektromobilů činil 66 %, zatímco plug-in hybridů 34 %. V součtu nejvíce registrací evidoval Hyundai (165), BMW (151) a Nissan (136).
Ostrý start pro Volkswagen Group
Volkswagen Group plánuje do roku 2023 investovat 30 miliard EUR s tím, že do roku 2028 uvede na trh 70 nových elektrických vozidel. Do konce roku 2022 uvede ŠKODA na trh celkem 10 modelů s různým stupněm elektrifikace, kterou označuje „iV“. Očekává, že podíl elektrifikovaných vozů na celkovém prodeji bude do roku 2025 činit přibližně 25 %.
V pondělí 4. listopadu 2019 byla v největším evropském závodě na výrobu elektromobilů ve Cvikově, za účasti německé kancléřky Angely Merkelové, zahájena výroba elektromobilu Volkswagen ID.3. Jedná se o první vůz využívající modulární platformu MEB. Dojezd se dle kapacity baterie bude pohybovat v rozmezí 330-550 km. Uvedenou platformu budou využívat také další automobilky z koncernu VW, včetně Škody.