Hybridní vozy jsou zastoupené zhruba ve třech procentech flotil a elektromobily ve dvou procentech. V Evropě je to 14 respektive 12 procent. Podle očekávání využívají alternativy častěji velké firmy, v ČR alespoň jedno takové vozidlo má 8 procent firem s 500 a více zaměstnanci, v Evropě dokonce 42 procent firem.
Zemí s nejvyšším podílem autoparků obsahujících alespoň jeden vůz na alternativní pohon je Nizozemsko (44 procent), následované Velkou Británií (34 procent) a Francií (28 procent).
Nejoblíbenější hybridní značkou ve firmách je Toyota. "Hybridní vozy do svých flotil zařazuje stále více firem. Zatímco vloni ke konci září tvořily hybridy v rámci prodejů firmám 34 procent, v letošním roce to je už téměř polovina. Vedle ekologického aspektu k tomu zákazníky vede zejména očekávaná úspora provozních nákladů nebo vysoká zůstatková hodnota hybridních vozů," uvedla mluvčí Toyota Česká republika Jitka Jechová.
O budoucím využití alternativních pohonů uvažuje v Česku šest procent firem, které takové vozidlo zatím nepoužívají, v ostatních evropských zemích je to 19 procent. Shodně ve všech zemích směřují preference budoucího nákupu k elektromobilům a hybridním vozidlům. Nejmenší zájem je o plug-in hybridy.
Obecně jsou ve flotilách stále nejoblíbenější diesely s nadpolovičním podílem. Jejich zastoupení je v Česku ochotno snížit 16 procent firem, v Evropě 34 procent podniků.