České firmy zaostávají ve využívání aut na alternativní pohon ve svých vozových parcích. Zatímco v ČR se nějaký vůz na alternativní palivo nachází ve čtyřech procentech flotil, v Evropě je to ve 21 procentech. V používání hybridních vozů, plug-in hybridů a elektromobilů jsou čísla zhruba poloviční. Vyplývá to z průzkumu Arval Mobility.
Hybridní vozy jsou zastoupené zhruba ve třech procentech flotil a elektromobily ve dvou procentech. V Evropě je to 14 respektive 12 procent. Podle očekávání využívají alternativy častěji velké firmy, v ČR alespoň jedno takové vozidlo má 8 procent firem s 500 a více zaměstnanci, v Evropě dokonce 42 procent firem.
Zemí s nejvyšším podílem autoparků obsahujících alespoň jeden vůz na alternativní pohon je Nizozemsko (44 procent), následované Velkou Británií (34 procent) a Francií (28 procent).
Nejoblíbenější hybridní značkou ve firmách je Toyota. "Hybridní vozy do svých flotil zařazuje stále více firem. Zatímco vloni ke konci září tvořily hybridy v rámci prodejů firmám 34 procent, v letošním roce to je už téměř polovina. Vedle ekologického aspektu k tomu zákazníky vede zejména očekávaná úspora provozních nákladů nebo vysoká zůstatková hodnota hybridních vozů," uvedla mluvčí Toyota Česká republika Jitka Jechová.
O budoucím využití alternativních pohonů uvažuje v Česku šest procent firem, které takové vozidlo zatím nepoužívají, v ostatních evropských zemích je to 19 procent. Shodně ve všech zemích směřují preference budoucího nákupu k elektromobilům a hybridním vozidlům. Nejmenší zájem je o plug-in hybridy.
Obecně jsou ve flotilách stále nejoblíbenější diesely s nadpolovičním podílem. Jejich zastoupení je v Česku ochotno snížit 16 procent firem, v Evropě 34 procent podniků.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?