Předání prvních tří vozů BMW 745Le xDrive v rámci bezplatného zapůjčení proběhlo 30. října 2019 v novém showroomu společnosti BMW Stratos Auto v Pardubicích. Společný projekt je navržen jako dvojitá navazující zápůjčka těchto pěti luxusních plug-in hybridních limuzín na dobu šesti měsíců s nájezdem 25 tisíc kilometrů pro každé z deseti vozidel.
Sučasný projekt zapůjčení luxusních limuzín BMW 745Le xDrive tak navazuje na velmi úspěšnou zápůjčku 10 elektromobilů BMW i3 a následně ještě plug-in hybridního sportovního vozu BMW i8 Policii ČR.
„Velmi mě těší další pokračování spolupráce mezi Policií ČR a BMW, která významně přispívá k prosazování trvale udržitelné mobility v České republice. Věřím, že i luxusní limuzíny BMW 745Le xDrive budou pro Policii ČR dobrým pomocníkem,“ řekla Ing. Jana Dvořáková, Ph.D., manažerka korporátního, speciálního prodeje a elektromobility, BMW Group Czech Republic.
BMW 745Le xDrive je pokrokový plug-in hybridní vůz luxusní třídy BMW, který pohání zážehový řadový šestiválec společně s elektromotorem. Zásluhou nejmodernější lithium-iontové baterie je tento vůz schopen jízdy čistě na elektřinu maximální rychlostí 140 km/h a do vzdálenosti až 58 km. Nejvyšší celkový výkon hnací soustavy činí 290 kW/394 k. Z 0 na 100 km/h vůz zrychlí za 5,1 sekundy a maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. Silnou stránkou plug-in hybridního BMW 745Le xDrive je kombinovaná spotřeba benzinu jen 2,5–2,3 l/100 km a elektrické energie 16,2–15,8 kWh/100 km. Automobil vykazuje produkci CO2 57–52 g/km.
Na závěr doplníme, že cena BMW 745Le xDrive startuje na částce 2 905 500 Kč. Výsledná cena za každý konkrétní policejní vůz bude jistě převyšovat částku 3 miliony Kč.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.