Předání prvních tří vozů BMW 745Le xDrive v rámci bezplatného zapůjčení proběhlo 30. října 2019 v novém showroomu společnosti BMW Stratos Auto v Pardubicích. Společný projekt je navržen jako dvojitá navazující zápůjčka těchto pěti luxusních plug-in hybridních limuzín na dobu šesti měsíců s nájezdem 25 tisíc kilometrů pro každé z deseti vozidel.
Sučasný projekt zapůjčení luxusních limuzín BMW 745Le xDrive tak navazuje na velmi úspěšnou zápůjčku 10 elektromobilů BMW i3 a následně ještě plug-in hybridního sportovního vozu BMW i8 Policii ČR.
„Velmi mě těší další pokračování spolupráce mezi Policií ČR a BMW, která významně přispívá k prosazování trvale udržitelné mobility v České republice. Věřím, že i luxusní limuzíny BMW 745Le xDrive budou pro Policii ČR dobrým pomocníkem,“ řekla Ing. Jana Dvořáková, Ph.D., manažerka korporátního, speciálního prodeje a elektromobility, BMW Group Czech Republic.
BMW 745Le xDrive je pokrokový plug-in hybridní vůz luxusní třídy BMW, který pohání zážehový řadový šestiválec společně s elektromotorem. Zásluhou nejmodernější lithium-iontové baterie je tento vůz schopen jízdy čistě na elektřinu maximální rychlostí 140 km/h a do vzdálenosti až 58 km. Nejvyšší celkový výkon hnací soustavy činí 290 kW/394 k. Z 0 na 100 km/h vůz zrychlí za 5,1 sekundy a maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. Silnou stránkou plug-in hybridního BMW 745Le xDrive je kombinovaná spotřeba benzinu jen 2,5–2,3 l/100 km a elektrické energie 16,2–15,8 kWh/100 km. Automobil vykazuje produkci CO2 57–52 g/km.
Na závěr doplníme, že cena BMW 745Le xDrive startuje na částce 2 905 500 Kč. Výsledná cena za každý konkrétní policejní vůz bude jistě převyšovat částku 3 miliony Kč.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.