Michael Jost z produktové strategie koncernu VW se svěřil Automobilwoche, což je sesterská publikace Automotive News Europe, že by se Škoda měla orientovat na východoevropské trhy, kdežto Seat má vyrábět "více emocionální auta".
Představa je taková, že Škoda bude dělat auta konkurující vozům, jakými jsou například Hyundai nebo Dacia. Všichni víme, že právě to Škoda vždycky uměla a nabízela "hodně muziky za málo peněz". V portfoliu Seatu by měly být sportovně a luxusně laděné vozy po vzoru SUV Cupra Tavascan představeném na Frankfurtském autosaloně. Údajné plány VW jsou prezentovat Seat jako přímého konkurenta Alfy Romeo.
Takovýchto zpráv od různých činitelů koncernu VW zde bylo již mnoho. O tom, že Škoda svými skvělými prodeji ubírá zákazníky jiným koncernovým vozům, především Golfu a Passatu (a proto by měly být některé modely z Mladé Boleslavi zrušeny či omezeny) jsme již slyšeli ... Všechny tyto zvěsti se nakonec ukázaly jako liché. Nám nezbývá než si počkat, jak to dopadne tentokrát. Ale osobně bych neviděl jako pravděpodobné, že se ze Škody stane levná značka. Spíš bych uvěřil tomu, že Seat se přeorientuje na sportovně laděné vozy, což je záměr VW již řadu let. Jenže cestou krapet ztratili směr...