Půvabná městská část Monte Carlo Monackého knížectví je synonymem životního stylu, elegance a motorsportu. Škoda slavila hned několik historických úspěchů v motorsportu právě na slavné Rallye Monte Carlo. Již v roce 1936 vznikla první speciální série 70 vozů, která dostala doplňující název Monte Carlo.
Od roku 2011 připomínají vybrané modely Škoda s výrazným sportovním vzhledem a řadou černých prvků tuto tradici, ve které budou nyní pokračovat také modely Scala a Kamiq. Oba vozy zažijí premiéru na autosalonu IAA 2019 ve Frankfurtu.
Rallye Monte Carlo a značku Škoda spojuje dlouhá, více než stoletá tradice. Již v roce 1912, při druhém ročníku „Monte“, se na start poprvé postavily vozy z Mladé Boleslavi. Pár let nato, v roce 1936, už dosáhl vůz Škoda Popular ve své třídě na druhé místo, což byl také startovní impulz pro modely Monte Carlo. Škoda po tomto vynikajícím úspěchu uvedla limitovanou speciální sérii o 70 vozech, která byla odvozena přímo od soutěžního vozu a poprvé dostala tento doplňující název.
Přesně o 75 let později Škoda znovu oživila proslulé označení modelů a v roce 2011 představila model Fabia MC jako sportovně-lifestylovou variantu druhé generace modelu. Také po příchodu třetí generace je Fabia MC dynamickým, nejvyšším modelovým stupněm řady. V letech 2014 až 2019 nabízel český výrobce modely Citigo, Rapid a Rapid Spaceback MC, od roku 2015 do roku 2017 také model Yeti.
V této úspěšné historii budou nyní kromě modelu Fabia plynule pokračovat tyto verze také u modelů Scala a Kamiq. Tyto sportovní, lifestylově zaměřené varianty jsou pojmenované podle městské části Monaka a také podle automobilové soutěže Rallye Monte Carlo, pořádané od roku 1911, jejíž nedílnou součástí jsou legendární rychlostní zkouška „Sisteron“ či jízda přes proslulý průsmyk Col de Turini. Řada černých prvků na vozech dodatečně zdůrazňuje sportovní charakter a design.
Modely působí díky tomu ještě více emotivně a dynamicky. Škoda Scala MC dostane charakteristicky černé části předního spojleru, Kamiq MC pro změnu nabídne třeba černé střešní nosníky. Kromě toho bude možné nové špičkové verze poznat podle speciální plakety.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.