Půvabná městská část Monte Carlo Monackého knížectví je synonymem životního stylu, elegance a motorsportu. Škoda slavila hned několik historických úspěchů v motorsportu právě na slavné Rallye Monte Carlo. Již v roce 1936 vznikla první speciální série 70 vozů, která dostala doplňující název Monte Carlo.
Od roku 2011 připomínají vybrané modely Škoda s výrazným sportovním vzhledem a řadou černých prvků tuto tradici, ve které budou nyní pokračovat také modely Scala a Kamiq. Oba vozy zažijí premiéru na autosalonu IAA 2019 ve Frankfurtu.
Rallye Monte Carlo a značku Škoda spojuje dlouhá, více než stoletá tradice. Již v roce 1912, při druhém ročníku „Monte“, se na start poprvé postavily vozy z Mladé Boleslavi. Pár let nato, v roce 1936, už dosáhl vůz Škoda Popular ve své třídě na druhé místo, což byl také startovní impulz pro modely Monte Carlo. Škoda po tomto vynikajícím úspěchu uvedla limitovanou speciální sérii o 70 vozech, která byla odvozena přímo od soutěžního vozu a poprvé dostala tento doplňující název.
Přesně o 75 let později Škoda znovu oživila proslulé označení modelů a v roce 2011 představila model Fabia MC jako sportovně-lifestylovou variantu druhé generace modelu. Také po příchodu třetí generace je Fabia MC dynamickým, nejvyšším modelovým stupněm řady. V letech 2014 až 2019 nabízel český výrobce modely Citigo, Rapid a Rapid Spaceback MC, od roku 2015 do roku 2017 také model Yeti.
V této úspěšné historii budou nyní kromě modelu Fabia plynule pokračovat tyto verze také u modelů Scala a Kamiq. Tyto sportovní, lifestylově zaměřené varianty jsou pojmenované podle městské části Monaka a také podle automobilové soutěže Rallye Monte Carlo, pořádané od roku 1911, jejíž nedílnou součástí jsou legendární rychlostní zkouška „Sisteron“ či jízda přes proslulý průsmyk Col de Turini. Řada černých prvků na vozech dodatečně zdůrazňuje sportovní charakter a design.
Modely působí díky tomu ještě více emotivně a dynamicky. Škoda Scala MC dostane charakteristicky černé části předního spojleru, Kamiq MC pro změnu nabídne třeba černé střešní nosníky. Kromě toho bude možné nové špičkové verze poznat podle speciální plakety.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.