Obývák, ložnice i kuchyň v dodávce. Češi si oblíbili obytné vestavby

Toyota ProAce Van | foto: Toyota

Češi začali přicházet na chuť novému způsobu cestování a trávení volného času. Výrazně roste zájem o obytné vozy vzniklé vestavbou do dodávek. Do běžné dodávky, která přes týden slouží k pracovním účelům, jsou na víkend výrobci schopní během chvíle vměstnat obývací prostor, ložnici i kuchyň.

Zatímco celý trh osobních aut klesl do srpna o desetinu, segment velkých osobních dodávek klesl polovičním tempem na 6484 prodaných vozů. Pokles je zmírněný částečně právě díky rostoucímu počtu obytných vestaveb. To vše přitom za cenu nesrovnatelně nižší proti běžným karavanům. Vyplývá to z informací dovozců.

Jedním z nejprodávanějších trendových modelů v segmentu je Toyota Proace. Tu si již letos pořídilo  943 zákazníků, což je dvojnásobek proti stejnému období loni. Zároveň to představuje 3. místo v segmentu středně velkých užitkových vozů za Volkswagenem a Fordem.

Toyota ProAce Van | foto: Toyota

"České zákazníky stále více láká svoboda cestování, kdy se nemusejí vázat na ubytování v hotelu. Univerzálnost užitkových modelů spočívá v tom, že tato auta jsou pomocníkem v práci i při cestách na dovolenou. Například naše řešení nabízí zákazníkovi, v případě, že se rozhodne vydat se za dobrodružstvím, možnost instalace obytné vestavby do vozidla během krátké chvíle. Po zbytek týdne může vůz bez omezení využívat pro podnikání nebo rodinné účely," uvedl produktový specialista užitkových vozů Toyota Antonín Polák.

Víc než polovina lidí jezdí na dovolenou autem
Trendem je podle odborníků mít větší a univerzální auto pro nezávislé cestování v přírodě, sportovní vyžití, ale i pro práci. Větší vozy lidé využívají i k cestám na dovolenou do zahraničí. Podle průzkumu agentury NMS už více než polovina Čechů jezdí na dovolenou autem.

Důležitým kritériem je přitom velikost úložného prostoru. S ústupem vozů kategorie MPV lidé častěji vyhledávají právě osobní užitková auta, která jsou větší a přitom si stále zachovávají velkou ovladatelnost i ekonomičnost provozu.

Typickým zákazníkem jsou podle Poláka rodiny s dětmi, a podnikatelé, kteří využívají vůz pro práci i rodinu. Vedle praktičnosti kladou uživatelé velký důraz na nejnovější bezpečnostní prvky a vyžadují také stále častěji automatickou  převodovku, stejně jako u běžných osobních aut.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy