Máte krásný motocykl? 4 zásady, jak o něj nepřijít

Sekundární zabezpečení je cenným pomocníkem | foto: FYI, s.r.o.

Motoristická sezona je v plném proudu, a i letos se bohužel neobejde bez krádeží motorek. V loňském roce napáchali zloději motorek škody ve výši 18 milionů, přičemž dopadnout se podaří pouze každého čtvrtého pachatele. Majitelé silných strojů navíc zbytečně zvyšují riziko krádeže nedostatečným zabezpečením. Jak vaši motorku co nejlépe ochránit během sezóny i mimo ni?

Slabinou jsou garáže
Nejslabším místem v oblasti zabezpečení motorek bývají garáže a obecně prostory, kde motorky parkují. „Češi už se naučili věnovat pozornost zabezpečení domů a bytů, avšak garáže jsou stále chráněné hůře. Do zabezpečení bychom měli vložit přibližně 3-5 % z hodnoty majetku, který chceme ochránit. Pokud v garáži parkujeme stroj za několik set tisíc, mělo by tomu odpovídat i její zabezpečení,“ doplňuje Petr Neuvirt, obchodní ředitel společnosti Tokoz. Kromě kvalitního certifikovaného zámku nebo cylindrické vložky by dveře garáže měla chránit i bezpečnostní petlice, která zabezpečení ještě zvýší. U elektrických a sekčních vrat to je vždy na konzultaci s výrobcem, ale i zde je třeba kvalitního mechanického zabezpečení. Platí to především pro případy, kdy je garáž v odlehlé části města. Pokud má garáž okna, umístíme na ně bezpečnostní folii, abychom ztížili případné pokusy o rozbití.

Zajištění garáže často proti zlodějům nestačí | foto: FYI, s.r.o.

Sekundární zabezpečení
Ve chvíli, kdy se zloděj dostane dovnitř k motorce, neměl by mít ještě vyhráno. Samotnou motorku je třeba uzamknout i uvnitř garáže a využít tak možnosti tzv. sekundárního zabezpečení. Sáhnout můžeme po kotvících systémech typu X Safety box, kdy se k pevné části mechanismu připevní k podlaze, nebo zdi, a motocykl, sekačka, kolo či jiné zařízení se „přikotví“ pomocí odolného řetězu či lanka. Pro běžného amatérského zloděje tak vytvoříme překážku, přes kterou se nedostane. Zabezpečení lze doplnit kotoučovým zámkem, jehož výrazný alarm nás upozorní na jakoukoliv manipulaci se strojem.

Sekundární zabezpečení je cenným pomocníkem | foto: FYI, s.r.o.

S motorkou na cestách
Zapomínat bychom neměli ani na zabezpečení motorky v terénu. Základním pravidlem je nenechávat stroj ani na malou chvíli bez uzamknutí – profesionální organizovaní zloději víc než onu krátkou chvilku nepotřebují. K uzamčení si vybíráme ideálně pevnou oporu – sloup, ukotvenou lavici apod. Kromě pevného kvalitního motořetězu se i zde vyplatí kotoučový zámek s alarmem a pohybovým čidlem, který umí zloděje vylekat. Na cestách zároveň volíme takové zámky, které zvládnou působení extrémních teplot a nebude jim vadit vystavení ostrému slunci či dešti.

Pozor na zbytečné upozorňování
Máte silný stroj, kterým se rádi pochlubíte? Zamyslete se nad tím, kolik informací a jakými kanály posíláte do světa. Pozor si dejte především na virtuální svět sociálních sítí a nespoléhejte na to, že jste v prověřené skupině plné známých. Profesionální zloději „loví“ právě na internetu, kde si vytipovávají vhodné stroje a z fotek a statusů zjišťují další informace. Mohou se snadno dozvědět, kde majitel motorky bydlí, jak stroj parkuje a třeba i to, kdy se chystá na dovolenou. Pokud si nechcete zkazit zbytek sezony, snažte se nepříjemným překvapením spíše předcházet.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy