„Je pro nás velkou poctou, že jsme byli zařazeni mezi finalisty této prestižní soutěže. Naším nejvyšším cílem je překračovat obvyklé hranice a přetvářet zažité formy nejen pouhé estetiky, ale celého designu,“ řekl SangYup Lee, viceprezident a vedoucí globálního designérského centra Hyundai. „Hyundai Sonata a koncepční vůz Le Fil Rouge vycházejí z nového designérského stylu společnosti Hyundai, ‚smyslné sportovnosti‘, a dokonale se v nich odráží náš cíl vytvářet vozidla s mimořádnou emocionální hodnotou a žádostivostí.“
Sonata 2020 oslavuje koncept čtyřdveřového kupé. Osobité napětí na bočních stěnách se ladně snoubí s výrazně vrstvenými liniemi a aerodynamickou siluetou karoserie. Pečlivě uvážené střídání konkávních a konvexních ploch umocňuje smyslný charakter vozu se splývající zádí – skutečného fastbacku. Dalším atraktivním prvkem je atletický vzhled modelu Sonata, k němuž přispívá široká, dlouhá a vrstvená kapota, přikrčený postoj a elegantní linie střechy. V porovnání se všemi předchůdci má nepřehlédnutelná Sonata 2020 průměrnou výšku (včetně víka zavazadlového prostoru) o téměř 25 mm nižší. Ke sportovnímu charakteru modelu Sonata přispívají také velmi široké zadní svítilny.
Koncepční vůz Le Fil Rouge je reinterpretací ducha sportovního designu značky Hyundai, který byl poprvé představen s koncepčním vozem Hyundai Coupe z roku 1974, jehož autorem je slavný italský automobilový designér Giorgetto Giugiaro. Le Fil Rouge ztělesňuje „smyslnou sportovnost“ a ve svých tvarech harmonicky propojuje čtyři designérské prvky – proporce, architekturu, styl a techniku, přičemž současně kombinuje i estetiku s funkčností.
Tento koncept umožňuje designérům Hyundai vytvářet proporčně dokonalá, esteticky přitažlivá a funkčně progresivní vozidla. Koncepční vůz Le Fil Rouge vyniká jedinečnými proporcemi, vyplývajícími z dlouhého rozvoru, velkých kol a krátkých převisů. Vyvážená vzdálenost od osy předních kol k patě čelního okna umožňuje komfortní polohu za volantem, zatímco kapkovitá linie střechy završuje ladný, dynamický vzhled.
„Vytváříme pestrost charismatických charakterů pro každý segment, aby se Hyundai Motor stal nejmilovanější značkou v automobilovém průmyslu,“ dodal SangYup Lee. „Hyundai bude i nadále vyvíjet a nabízet ještě osobitější a kreativnější designy.“
IDEA je prestižní mezinárodní designérskou soutěží, která oceňuje a propaguje design nejvyšší úrovně napříč průmyslovými odvětvími a obory. Soutěž každoročně organizuje americké sdružení průmyslových designérů IDSA (Industrial Designers Society of America). Přihlášené produkty jsou posuzovány na základě řady různých kritérií, jakými jsou například míra inovací v oblasti designu, přínosy pro uživatele, klienty i celou společnost a estetická úroveň.