Člověk je ze své podstaty líný a vždy si snaží ulehčit svou práci. Toto je patrné i ve statistikách prodejů aut. Stále více lidí si vybírá vůz s automatickou převodovkou. Chuť volit převodové stupně manuálně stále klesá. Existuje pro to mnoho důvodů.
V minulosti byla automatická převodovka výsadou větších či luxusních vozů. První automatické převodovky s hydrodynamickým měničem zvyšovaly spotřebu a zhoršovaly dynamické schopnosti jimi vybavených vozů. Vzhledem k přísným emisním limitům musí výrobci nabídnout řešení, které spotřebu nezvýší. Dnešní převodovky s moderní elektronikou, dvěma spojkami a dalšími vymoženostmi dokáží spotřebu při zachování komfortu i snížit.
Dalším faktorem je stále se zrychlující provoz. Pokud na křižovatce nestojíte na spojce se zařazeným prvním rychlostním stupněm, musíte se připravit na rozčilené řidiče s voličem v poloze D a vozem rozjíždějícím se hned po uvolnění brzdového pedálu. Zrychlený provoz ovšem stále houstne, stání v koloně je téměř na denním pořádku. Neustálé rozjíždění dá zabrat nejen vašemu vozu, ale i vašemu pohybovému aparátu. Ano, moderní vozy s manuálními převodovkami se rozjíždí hned po uvolnění spojkového pedálu a nedovolí vám v kopci couvnout, přesto i práce se spojkovým pedálem při popojíždění omrzí.
Také jsme svědky rozmachu vozů s alternativními pohony. Elektrické vozy, či různé koncepce vozů s hybridním pohonem pořídíte pouze s automatickou převodovkou. I jejich podíl na trhu stále roste a to se projevuje v klesajícím počtu vozů s klasickým manuálem. Ty mizí i ze sportovních vozů, kde v parametrech zrychlení nemohou konkurovat dvouspojkovým převodovkám. Praví petrolheadi sice manuální převodovky stále vyžadují, výrobci přesto raději vyslechnou přání většiny.
Prodejci vozů BMW na českém trhu uvádějí pouhých 20% prodaných vozů s manuální převodovkou. Je pravdou, že BMW své vozy nenabízí za zrovna lidové ceny, proto se příplatek za automatickou převodovku ve vyšší ceně ztrácí. Škoda Auto uvádí podíl vozů prodaných s automatem podle jednotlivých modelů. U Škody Fabia převládá manuální převodovka s 87 procenty, u větších modelů jsou to automaty - Superb 78%, Kodiaq dokonce 85%.
I prodejci ojetých vozů zaznamenávají zvýšený zájem o vozy se dvěma pedály. Autoškoly mají více žáků, kteří se uchází o řidičské oprávnění pro vozy s automatem. Zájem o automaty stále roste, přesto však zůstává doménou vozů s vyšší cenovkou. Kvůli tlakům na snížení spotřeby a emisí však bude vozů s automatem stále přibývat.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.