Jen málo automobilek z bývalého východního bloku se dnes může chlubit úspěchem. Mezi takové patří samozřejmě česká Škoda a rumunská Dacia, na svém trhu je ale úspěšná i Lada, která dnes patří Renaultu. Jiné firmy už tak úspěšně nebyly. Východoněmecké automobilky skončily už na počátku 90. let, rumunský Oltcit po několika změnách názvu skončil v roce 1995, ruský Moskvič v roce 2001, srbská Zastava se držela do roku 2008 a polské FSO vyrobilo poslední vůz v roce 2011. GAZ už produkuje pouze nákladní vozy, stejně jako Tatra a UAZ představil poslední zcela nový model v roce 1997.
Ukrajinský ZAZ v našich končinách nebyl nikdy příliš známý, jeho nejslavnější vozy, Záporožce, se zde nikdy ani nedovážely. Následující model, relativně moderní hatchback s pohonem předních kol, nazvaný Tavria se v Československu nějakou dobu nabízel, dnes už jej ale na silnicích skoro nemáte šanci potkat. Na Ukrajině tomu samozřejmě bylo jinak, Tavria a její deriváty tam dodnes tvoří podstatnou část vozového parku. Není se čemu divit, poslední varianta Tavrie, sedan Slavuta, se držel ve výrobě až do roku 2011, zatímco Tavria pick-up skončila jen o rok dříve.
Poté už sice ZAZ nevyvinul žádný další vlastní automobil, pod svou značkou ale vyráběl licencované modely Daewoo a Chery. Základem moderní produkce ZAZu byly varianty postaršího Daewoo Lanos, které ZAZ nabízel i v užitkové verzi. Lanosy doplňovaly v nabídce i ZAZ Vida, varianta Chevroletu Aveo a čínský hatchback Chery A13, který se prodával jako ZAZ Forza.
Po ukrajinské krizi, která započala v roce 2013 a vedla i k obazení Krymu a válce na východě země, se ale ZAZ začal dostávat do problému. Zatímco v roce 2013 vyrobil ZAZ ještě přes 20 tisíc vozů, v roce 2015 už vzniklo jen 3937 aut. V roce 2016 vše vypadalo nadějněji, protože ZAZ začal vyrábět model Lanos pro egyptský trh a představil nový model, Slavuta Nova, na základě čínského modelu od Chery. V roce 2017 ale byla veškerá výroba ukončena a v letech 2018 a 2019 už v továrnách ZAZ nevnikl jediný automobil.
Továrna ZAZ byla nabídnuta k prodeji, včetně veškerého vybavení, za pouhých 15 milionů dolarů. Kompletně rozprodán byl zřejmě všechen nadbytečný majetek ZAZu, k prodeji se objevily dokonce i vozy využité pro crash testy. Nakonec se ale asi našlo řešení, které udrží výrobu automobilů ve městě Záporoží a s tím související pracovní místa.
Běloruská automobilka MAZ totiž oznámila, že zahájí výrobu svých užitkových vozů v továrně ZAZu. Ačkoliv půjde z počátku o výrobu z CKD kitů, plánuje ZAZ do budoucna nahrdit až 50 % běloruských dílů za ty ukrajinské, aby podpořil domácí výrobce. První kity již byly odeslány na Ukrajinu k montáži, i když z počátku půjde zřejmě jen o podvozky. Na hotových vozech se však nebude používat logo ani název ZAZ, který je tím pádem asi definitivní historií. Zájemci z Ukrajiny a Společenství nezávislých států, kteří touží po koupi postarších vozů Daewoo, ale stále mají šanci svou potřebu uspokojit. Nově vzniklá uzbekistánská značka Ravon totiž stále nabízí vozy na základě modelů Spark, Aveo, či Nexia.