GAZelle je etalonem ruských silnic, brzy se však na YouTube videích z palubních kamer mohou začít objevovat zcela nové dodávky. Výrobu svého prvního lehkého užitkového vozu totiž zahájil běloruský MAZ.
GAZ GAZelle je jedním z nejčastějších užitkových vozů, který můžete potkat na ruských cestách. Důvodem její obliby je kromě nízké ceny a robustnosti také poněkud omezený výběr lokálně vyráběných dodávek, což se ale rozhodl změnit běloruský závod MAZ.
Ten je znám i Čechům, nákladní vozy MAZ se objevují i na našich silnicích, kromě těch ale MAZ produkuje a exportuje i autobusy. Lehké užitkové vozy však v Minsku nikdy nevznikaly, dva nové modely jsou tak pro firmu prvotinami. Kromě standardní dodávky MAZ-281040 se bude vyrábět i minibus MAZ-365022, ideální pro provoz populárních maršrutek.
Po pohledu na fotografii ve voze poznáte jasnou inspiraci starším modelem Mercedesu Sprinter druhé generace, který se dodnes drží v prodeji. Podobně jsou ztvárněny světla, i když zcela totožný tvar nemají a stejně tak maska. Téměř shodné jsou dveře a tvar bočních oken, stejně tak výřez na boku karosérii přecházející až na záď dodávky. Nebýt změněného loga, byl by pro méně znalé pozorovatele problém rozeznat nový MAZ od německé dodávky.
Pokud jste ale čekali, že se do staré dobré taktiky kopírování designu opravdu pustili Bělorusové, budete zklamáni. MAZ totiž své nové modely staví z CKD kitů dovážených z Číny. Dodávka i minibus má základ v modelu nazvaném JAC Sunray, který se v Číně vyrábí už od roku 2010. Ve své domovině navíc na přídi nosí logo velmi podobné tomu německému, jen s pěti cípy místo tří.
Bělorusko-čínský stroj je vybaven čínským čtyřválcovým turbodieselem JAC o výkonu 150 koní, který na zadní nápravu přenáší šestistupňová manuální převodovka. Maximální povolená hmotnost je 4050 kg, s pohotovostní hmotností 2620 kg tak na náklad zbývá 1430 kg, v minibusu se usadí až 17 lidí. Problémem ale může být cena, dodávka MAZ se bude zřejmě prodávat za 2,5 milionu rublu, zatímco srovnatelná GAZelle Next se dá pořídit za 1,5 milionu.
Nejde ale o první pokus MAZu dostat se na trh s čínským vozem. V roce 2010 firma představila minibus, založený na čínském King Long Hiase, což byla v Číně velmi oblíbená licenční verze Toyoty HiAce. Stroj, pojmenovaný ruskými novináři MAZelle, se však nedostál z fáze prototypu.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.