Toyota RAV4 dokazuje, že nejen luxusní auta, ale i populární modely mohou nabídnout skvělý design interiéru a vysokou kvalitu provedení. Kabina nejpopulárnějšího SUV ve Spojených státech udělala na porotce prestižní soutěže časopisu Wards Auto obrovský dojem, a to díky geometrickým tvarům a kontrastním barvám se zachováním maximálního komfortu a bezpečnosti.
V loňském roce prodala Toyota na americkém trhu 417 000 vozů RAV4, letos hodlá tento výsledek přinejmenším zopakovat. Premiéra nové generace jí to nepochybně usnadní, nová RAV4 nabízí ještě vyšší kvalitu v segmentu populárních SUV. Interiér vozu vždy představuje významný faktor ovlivňující nákup auta, proto se podle názoru Wards Auto Toyotě právě díky zdařilé kabině podaří prodat více kusů RAV4, než sama předpokládá. Experti časopisu RAV4 testovali americkou verzi Limited Hybrid za 39 000 dolarů.
Atraktivní odstíny šedi
Podle porotců Wards Auto hned po otevření dveří nové “ravky” zaujme spojení světle a tmavě šedých materiálů, které působí mnohem atraktivněji než jednobarevné stylizace. Různé odstíny šedi najdeme na přístrojové desce, sedadlech i dveřních panelech. Tu a tam se objevují prvky v odvážnějších barvách, například na úchytech na nápoje, poličce bezdrátové nabíječky na telefon nebo tubusy budíků v barvě moka. Jak zdůrazňuje Wards Auto, na atypické odstíny v populárním autě je příjemný pohled. Tím však iniciativa návrhářů Toyoty nekončí, neboť některé prvky v barvě moka navíc pokryli geometrickým vzorem. Kompozici doplňuje prošívání ve stejném odstínu.
Porota Wards Auto vysoce hodnotila také audio systém Toyoty RAV4, systémy aktivní bezpečnosti Toyota Safety Sense a další bezpečnostní technologie. Dle jejich názoru nejsou sedadla pouze elegantní, ale i velmi pohodlná. Ovládací prvky panelu klimatizace jsou atraktivně žlábkované a pohodlné při používání. Systém rozpoznávání řeči pak porotci hodnotí jako rychlý a precizní.
V celém interiéru se opakuje motiv lichoběžníku – tento tvar najdeme na výstupech klimatizace na palubní desce, v okolí klik i na mřížkách reproduktorů. “Kliky dveří u předních sedadel vypadají vážně skvěle. Připomínají mi profil sokola před útokem,” prohlásil jeden z členů poroty Wards Auto Tom Murphy. “Toyota se pouští do odvážných kroků a tato soutěž by měla odměňovat interiéry, které úspěšně boří stereotypy,” dodal.