Na brněnském výstavišti se ve dnech 29. – 31. 5. 2019 bude konat veletrh obranných a bezpečnostních technologií IDET. Tradičně na něm nebudou chybět expozice holdingu CZECHOSLOVAK GROUP i společnosti TATRA TRUCKS
Specializovaný veletrh IDET se v Brně koná každé dva roky a představuje významnou přehlídkou obranných a bezpečnostních technologií ve střední Evropě se silnou mezinárodní účastí vystavovatelů, specialistů na obranné technologie, oficiálních delegací i zástupců ozbrojených sil, státních institucí a médií. CZECHOSLOVAK GROUP a TATRA TRUCKS jako jedny z předních českých společností působících v oblasti defence budou na letošním IDETu prezentovat celou škálu produktů ze svého portfolia. Představí i novinky, které zaujmou nejen odbornou veřejnost.
Společnosti EXCALIBUR ARMY ve výstavní premiéře představí například nové mostní vozidlo AM-70 EX na podvozku TATRA FORCE 8x8 nebo nové obrněné vozidlo PATRIOT II 4x4 rovněž na podvozku TATRA. Šternberská firma bude vystavovat i modernizovanou kolovou houfnici DANA M2 a čerstvou novinku v podobě vyprošťovacího a odsunového automobilu TREVA. EXCALIBUR ARMY ve spolupráci se svým dlouholetým partnerem, společností General Dynamics European Land Systems, a dalšími firmami holdingu CSG, bude na IDETu vystavovat i novou mostní pontonovou soupravu IRB na podvozku TATRA FORCE 8x8 společně s motorovým člunem Birdon BEB. K vidění bude také unikátní obojživelné pontonové vozidlo M3.
Na veletrhu IDET 2019 bude k vidění celá řada vozidel TATRA s různými nástavbami a speciálními systémy, které vznikly ve spolupráci s partnerskými firmami holdingu CZECHOSLOVAK GROUP. Sama automobilka TATRA TRUCKS na venkovní výstavní ploše představí nejnovější provedení vozidla TATRA TACTIC 4x4, které bude mít na IDETu 2019 českou výstavní premiéru. Dále bude k vidění vojenská valníková verze osvědčené modelové řady TATRA FORCE s podvozkem 6x6 a speciální přívěs vycházející z tatrovácké koncepce podvozku. TATRA TRUCKS představí také vojenskou verzi obrněného vozidla TITUS 6x6, jenž vnikl ve spolupráci kopřivnické společnosti a francouzského výrobce Nexter Systems.
Společnost TATRA DEFENCE VEHICLE uvede na IDETu 2019 ve světové premiéře speciální vozidlo KOVVŠ Pandur II CZ 8x8, které zkonstruovala a vyrábí pro potřeby Armády České republiky. Na otevřené výstavní ploše pak TDV představí i minometné vozidlo ShM Pandur II 8x8 vybavené zbraní Soltam Cardom ráže 120 mm.
Slovenskou část holdingu CSG zastřešuje společnost MSM GROUP. Ta je spolu s podnikem ZVS zaměřená na strojírenský průmysl a zbrojní výrobu. Na veletrhu IDET 2019 jednotlivé společnosti MSM GROUP vystaví moderní dělostřeleckou munici ráže 155 mm a také speciální mobilní letištní věž Disk 2 určenou pro řízení letového provozu.
Společnost ELDIS Pardubice na veletrhu IDET 2019 představí své stěžejní produkty, které dodává zákazníkům do mnoha zemí po celém světě. Půjde například o primární přehledový radar RL-2000 a monopulsní sekundární přehledový radar MSSR-1. Dalším vystaveným exponátem z produkce firmy ELDIS bude osvědčený a komerčně úspěšný přesný přibližovací radar PAR-E.
Firma EUROPEAN AIR SERVICES bude na rozsáhlé ploše expozice CZECHOSLOVAK GROUP vystavovat například vrtulníky UH-60 Black Hawk, Schweizer S-300 nebo MD-530G, které využívá pro výcvik pilotů i letecké práce a dopravu. Ve spolupráci s izraelským výrobcem BIRD Aerosystems pak představí pokročilý systém ochrany proti řízeným střelám POD. Dále společnost NEW SPACE TECHNOLOGIES návštěvníkům představí bezpilotní létající platformu CANTAS A.
Součástí divize CSG AEROSPACE je i pardubická společnost RETIA, která na IDET 2019 přiveze novinku v podobě víceúčelového pulsně-dopplerovského 3D radaru ReGUARD a osvědčený mobilní radar ReTWis 5 schopný detekovat osoby za zdí nebo za jinou nekovovou překážkou.
Zatím poslední veletrh IDET v roce 2017 navštívilo téměř 30 tisíc lidí včetně oficiálních delegací a zástupců armád z desítek států světa. Zúčastnilo se jej 388 firem z 30 zemí, a i letos se čeká velký zájem vystavovatelů a návštěvníků.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?