Toyota Supra se objeví i s dvoulitrovým čtyřválcem. Nahradí snad model GT86?

Nová Toyota GR Supra, pátá generace legendárního sportovního vozu značky Toyota | foto: Toyota

Během představení nové Toyoty Supra se rozebíral především její design a šestiválcový motor o výkonu 340 koní, který zamíří na většinu trhů. V Japonsku se však zákazníci dočkají i dvou čtyřválcových motorů, z nichž ten slabší má dokonce méně koní, než Toyota GT86. Nabízí se však otázka, zda Supra GT86 postupem času nenahradí.

Nabídku Toyoty Supra na domácím trhu startuje model s označením SZ, který je poháněn 2.0 litrovým přeplňovaným čtyřválcem. Ten by měl řidiči poskytovat výkon cca 197 koní a točivý moment 320 Nm, což podle automobilky stačí k akceleraci z 0 na 100 km/h během 6.5 sekundy. Jak ovšem sama automobilka dodává, základní model SZ je stvořen k tomu, aby „řidiči dopřál jasný pocit rychlé jízdy z města na dálnici."

O něco lépe je na tom model s označením SZ-R, který pod kapotou opět ukrývá přeplňovaný čtyřválec. Tentokrát už však o výkonu 258 koní a s točivým momentem 400 Nm, což stačí ke zrychlení z 0 na 100 km/h během 5.2 sekundy. Střední provedení je tak podle automobilky vhodné pro „ideální, lehké sportovní řízení."

Sluší by se také dodat, že zatímco základní varianta SZ váží 1 410 kg, výkonnější SZ-R je o 40 kilogramů těžší. Oba modely jsou navíc osazeny pouze automatickou převodovkou, tedy stejně jako model nejvýkonnější, což je bohužel jen dalším potvrzením spekulací, že minimálně v prvních letech se Supry s manuálem nejspíš nedočkáme.

Na vrcholu japonské nabídky bude stát stejný model, jaký bude k dostání i ve světě. Tedy vůz s 3.0 litrovým řadovým šestiválcem o výkonu 340 koní a s točivým momentem 500 Nm, který akceleruje z 0 na 100 km/h během 4.3 sekundy.

Pro nás je však nyní nejzajímavější srovnání s jiným vozem, kterým je Toyota GT86. Oba vozy si totiž nejspíš budou konkurovat, ačkoliv jejich filozofie je poněkud odlišná. GT86 se totiž již od svého vzniku snaží působit staromilsky a jednoduše, což podtrhuje i její atmosferický motor o výkonu 200 koní s točivým momentem 205 Nm a nízká pohotovostní hmotnost 1312 kg.

Toyota GT86 | foto: Toyota

Supa je tedy těžší a slabší, je však modernější a turbo-motory nevyžadují takové schopnosti řidiče. Nabízí se tedy otázka, zda minimálně v Japonsku nepohřbí Supra GT86. A pokud by se tak stalo, zda se nebude tento trend šířit i dál po světě.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy