Samořídící auta Uberu se po smrtelné nehodě vracejí zpět na silnice. Máme se čeho bát?

autonomní vůz Uber | foto: Uber

Všichni máme stále v čerstvé paměti nehodu, která se odehrála v březnu tohoto roku. Během jednoho z mnoha testování autonomního řízení došlo v arizonském městě Tempe ke smrtelné nehodě, kdy vůz společnosti Uber srazil devětačtyřicetiletou chodkyni přecházející silnici. Co bude dál?

Dostupné videozáběry i vyšetřování policie prozradilo, že chyba v tomto případě nebyla na straně Uberu. Žena přecházela silnici v noci, mimo přechod a nebyla označena žádným reflexním prvkem. Ve chvíli, kdy ji světlomety vozu "osvítily", bylo již pozdě. Místním obyvatelům však video ani vyšetřování policie již důvěru v autonomní vozy jen tak nevrátí, takže není překvapením, že bylo testování v Arizoně kompletně ukončeno. 

Nyní, po devíti měsících, se samořiditelná auta vrací zpět na silnice, tentokrát však do Pittsburghu. Podmínky pro testování byly ale upraveny a jsou mnohem přísnější - automobily se již nesmí pohybovat rychlostí až 90 km/h, ale jejich maximální rychlost je omezeno na 40 km/h. Testování také probíhá pouze za světla a jen na některých vybraných "jednodušších" oblastech města. 

autonomní vůz Uber | foto: Uber

Eric Meyhofer, vedoucí výzkumné skupiny Uberu, k tomu řekl: "Budeme i nadále upřednostňovat bezpečnost a proaktivně komunikovat s ostatními o našem pokroku. Naším cílem je vybudovat takovou dopravu, která bude bezpečnější a cenově dostupnější, pro všechny." 

Uberu se tedy podařilo získat povolení od ministerstva dopravy v Pensylvánii, aby se automobily mohly vrátit zpět do Pittsburghu. Oproti předchozím testům budou ve vozidlech navíc dvě osoby, které budou neustále připraveni převzít řízení v případě, že by se cokoliv pokazilo. Uber oznámil, že návrat svých vozů chystá i do ulic v Torontu a San Franciscu, i když zde budou vozidla provozovány v "manuálním" režimu, takže řízení bude mít na svědomí řidič a ne autonomní systém vozidla. (Uber tak chce zřejmě zajistit sběr dalších dat pro správnou funkci obslužného softwaru).

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy