Ruský lék na ledovku? Místo pneumatik obuli auto na tisíce hřebíků

Známý ruský YouTuber navařil na pneumatiky cca 3000 hřebíků (YouTube/Garage54) | foto: youtube.com

Pokud vás v posledních dnech překvapila na silnicích ledovka, pak jistě dobře víte, jak obtížné je udržet v takové situaci auto pod kontrolou. V Rusku však musí podobným podmínkám čelit celkem pravidelně a tak vymýšlí řadu způsobů, jak si život usnadnit. A pokud vám v garáži zbylo několik tisíc hřebíků, hned se nabízí další možnost.

Po dlouhé době jsme opět narazili na ruského YouTubera Vlada z kanálu Garage 54, který se pochlubil další epizodou ze své série pneumatik a jejich kreativních náhrad. Tentokrát ovšem s myšlenkou, kterou by na ledem pokrytých silnicích ocenil snad každý. Na kola totiž nenazul pneumatiky, ale navařil několik tisíc hřebíků.

Hned úvodem si ale řekněme, že se nejedná o žádný seriózní pokus, ale spíš o zábavný úklid. Vlad měl totiž ve své garáži několik tisíc hřebíků, které mu zbyly od minulých dílů. A protože ho nebavilo je věčně přesouvat a uklízet, rozhodl se je využít tím nejlepším způsobem, jaký zná. vytvořil z nich pneumatiky.

Na klasický plechový disk proto nejprve navařil plechový plát, na který postupně se svým kolego navařovali jeden hřebík za druhým. Jak dlouho jim práce trvala si nechceme snad ani domýšlet, nakonec však získali sadu kol, která silně připomínala mučící nástroj.

Praktická ukázka se uskutečnila na sněhem pokryté betonové ploše, kde mohly pneumatiky předvést „to nejlepší." První otázkou však bylo, zda vůbec vydrží váhu auta. U dlouhých hřebíků totiž hrozilo, že se pod vahou auta jednoduše ohnou a celý experiment skončí hned na začátku. To se ale překvapivě nestalo a i po spuštění z heveru hřebíky stále držely tvar.

Problém nebyl ani první rozjezd, během kterého se ukázala skvělá trakce atypických „pneumatik." Problémem byl poněkud omezený poloměr otáčení, přesto kola stále držela. Po chvíli se však začalo auto otřásat a pohled na levé kolo ukázal proč. Část hřebíků totiž zkolabovala a kolo ztratilo svůj tvar.Pravé kolo přitom zůstalo relativně v pořádku.

Rozdílem se ukázala být hustota hřebíků navařených na kole. Zatímco na pravé straně byly navařeny s 10-milimetrovým rozestupem, na levé straně to bylo již cca 15 milimetrů. Nepatrný rozdíl znamenal horší rozložení váhy a tím i rychlejší kolaps. 

zdroj: youtube.com

Ve výsledku se však o úplný propadák nejednalo. Žádný z hřebíků během testu neuletěl, auto mělo skvělou trakci a fungovalo celkem dlouho. Hřebíky však byly příliš dlouhé a hlavně slabé. Hřeby, které se používají během stavby železnice, by podle Vlada odolaly lépe. A právě to by mohl během jednoho ze svých příštích videí ozkoušet. Opět se tedy máme na co těšit.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy