Myšlenka na stavbu vůbec prvního auta schopného spalovat kalorie řidiče se zrodila v hlavě saudského vynálezce, který se rozhodl přeměnit „sedavé, nezdravé a únavně dojíždění autem v aktivní a hlavně zdravý prospěšný čas. Nasser Al Shawaf se tak spojil s holandskou společností BPO a společnými silami postavili projekt FitCar PPV Prototype 2, který vyměnil plynový pedál za pedály z bicyklu.
Na první pohled vypadá tahle Audi A4 Avant jako zcela obyčejný vůz, který dokonce pod kapotou ukrývá standardní 2.0 litrový přeplňovaný motor. Ten je navíc spojen i s tradiční automatickou převodovkou, takže se teď nejspíš ptáte, kde je ukrytý ten zázrak. A odpověď zní: v kabině.
Hned po otevření dveří totiž každého jistě překvapí bedna, která zaujala místo před sedačkou řidiče. Zakrývá totiž pedály a na každé straně z ní ční klasické pedály z bicyklu, které se staly novým způsobem akcelerace. Pedály jsou totiž přímo napojeny na řídící jednotku vozu, takže čím rychleji řidič šlape, tím prudčeji bude automobil akcelerovat a reagovat.
Šlapací pedály navíc disponují třemi body nastavení: Ve městě a zácpách řidič ocení režim "Srive Slow," naopak na dálnicích a rychlejších silnicích nejspíše přijde vhod režim "Drive Fast." Poslední možností je pak "No Drive," tedy režim, během kterého budou moci zapálení cyklisté šlapat do roztrhání těla a vůz se stejně ani nepohne. Samozřejmostí je pak volič, díky kterému si aktivní lidé mohou uzpůsobit zátěž.
Jelikož ale bedna s pedály zabírá hodně prostoru a navíc vyžaduje použití obou nohou, bylo potřeba vymyslet nový způsob brzdění. Zde nakonec vynálezce sáhl po ověřené ruční brzdě, kterou využívají hendikepovaní lidé za volantem již desetiletí. Celý systém byl již patentovaný a nyní čeká na schválení k silničnímu provozu v Nizozemí a následně ve zbytku Evropy.
Nasser Al Shawaf komentoval svůj projekt následovně: „Pracuji v mnoha městech po celém světě, kde není dojíždění okolo hodiny, v jednom směru, ničím výjimečným. Je to ale dost nezdravý způsob, jak každý den mrhat dvěma hodinami času. A tak jsem přišel s myšlenkou na FitCar, který dělá totéž, co kterékoliv jiné konvenční auto - dostane vás bezpečně z bodu A do bodu B. Nicméně ve FitCar si můžete cestou i zacvičit."
„Naše studie ukazují, že rychlost spalování kalorií je zhruba 300 každých 30 minut. Všichni máme stále méně času a nejsme v kondici, ovšem FitCar poskytuje alespoň základní část řešení na tyto problémy pro ty lidi, kteří chtějí cvičit, ale nechtějí tím ztrácet čas. Na výsledek jsem skutečně pyšný."
Oscar Brocades Zaalberg, zakladatel a a ředitel společnosti BPO, k projektu dodal: „Tohle je výsledek dvou let vývoje. Začali jsme jednoduše, jen abychom dokázali, že t funguje. Dalším krokem pak byla demonstrace na skutečném autě. A tohle je Prototype 2, Audi A4 Avant, která byla zvolena pro ergonomii své kabiny, která nabízí dostatek komfortu i dostatek místa pro šlapání."
„Naším cílem pro tuto technologii je buď nabídnout ji automobilkám pro novou generaci "zdravějších" městských automobilů, nebo ji jednoduše nabídnout jako konverzi na volném trhu. Pak by si ji mohl koupit kdokoliv, kdo bude chtít mít možnost využívat PPV ve svém voze. A jakmile do upraveného vozu nasednete a svezete se, zjistíte, že to je velice intuitivní a ovládání je skutečně snadné. Každému bych doporučil, aby si to zkusil.