Skutečně nepotřebujeme zimní pneumatiky? Michelin prý boří tabu, my cítíme skrytou reklamu

Ilustrační foto | foto: pixabay.com

Jean Dominique Senard, šéf společnosti Michelin, vyvolal ve světě automobilového průmyslu pořádný poprask. Během rozhovoru totiž zmínil, že v některých regionech jsou zimní pneumatiky zcela zbytečné a bohatě by stačily pneumatiky celoroční. Senard tak navázal na rok staré výroky svého podřízeného z německé pobočky Michelin.

Jürgen John, šéf německé pobočky společnosti Michelin, totiž už před rokem prohlásil, že řidiči vyhazují zimní pneumatiky až příliš brzy. Dle jeho slov totiž není statisticky dokázáno, že zimní pneumatika s dezénem hlubokým 4 milimetry je výrazně lepší, než pneumatika s dezénem hlubokým 1,6 milimetru.

Už to rozdmýchalo mezi výrobci pneumatik velké emoce, neboť čím častěji řidiči pneumatiky mění, tím víc toho společnosti vydělají. A řidiči, minimálně v Německu, jsou stran výměny pneumatik skutečně pečliví. U našich sousedů je pro letní i zimní pneumatiky minimální vzorek 1,6 milimetru, ovšem většina řidičů dbá doporučení minimálně 4 mm a zimní gumy mění již v momentě, kdy jim zbývá cca 3,5 milimetru.

Podle Jürgena Johna je však takové chování zbytečné a řidiči by mohli bez obav jezdit na pneumatikách až do minimální legální hloubky dezénu, tj. 1,6 milimetru. Rozdíly v chování pneumatiky prý nejsou nijak dramatické. O čem se však nezmiňuje je chemická životnost pneumatik. Díky hlubokému vzorku sice můžete mít záběr, ovšem lidé by si měli uvědomit, že hlavním benefitem zimních pneumatik je měkčí směs, která lépe drží na silnici i v nízkých teplotách. Postupem času však tato směs tvrdne a ztrácí své vlastnosti.

Rok staré výroky svého podřízeného však nedávno korunoval šéf celé společnosti Michelin Jean Dominique Senard. Ten totiž prohlásil, že v některých regionech nejsou zimní pneumatiky vůbec potřeba. Pokud se řidiči pravidelně nevydávají do horských oblastí, měli by jim bohatě stačit pneumatiky celoroční.

Tady už nám to ale trochu zavání skrytou reklamou. Michelin se totiž dlouhodobě chlubí svou celoroční prémiovou pneumatikou Climate Cross, kterou propaguje kdykoliv a kdekoliv to jen lze. Ostatně nelze se ani divit, v testech univerzálních pneumatik jen stěží nalézá konkurenci a mnohdy předčí i laciné zimní a letní pláště.

Co odhalil nezávislý test pneumatik Michelin Cross Climate (5:44) | zdroj: youtube.com

Navíc se Senard obul i do ostatních výrobců pneumatik, kteří dle jeho slov používají více vrstev různé kvality, díky čemuž pneumatiky září u testů, ale již po pár sjetých milimetrech se dostává ke slovu méně kvalitní materiál s horšími vlastnostmi hlavně co se výdrže týče. Přesvědčivé důkazy o tom sice nemá, ale prý vychází z testování přímo v Michelinu, jak uvedl v rozhovoru pro "Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung", který následně přebrala řada světových médií.

V čem se ale šéf Michelinu s ostatními odborníky shodne je varování před lacinými pneumatikami neznámých značek. Rozhodně se nejedná o úsporu, neboť díky jejich krátké životnosti jste nuceni měnit gumy častěji. Mnohem horší jsou však jejich vlastnosti na sněhu i vodě, o čemž hovoří i jejich pravidelné umístění na chvostu všech tabulek z nezávislých testování.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy