Automobilka Škoda Auto představila zcela novou řadu speciálních záchranářských vozů, z nichž žádný není obyčejný. Dostalo se na psovody, hasiče, záchranáře i policisty v utajení. Malým zklamáním však je, že všechny vozy nesou barvy britských záchranných složek. My však věříme, že se něčeho podobného dočkáme brzy i v Česku
V čele nově představené záchranářské edice stojí upravený hasičský Kodiaq, který kromě polepů obdržel i výstražná světla ukrytá v předním nárazníku a mřížce chladiče. Nevíme, jakým vybavením hasičský Kodiaq disponuje, nicméně automobilka upozorňuje na jeho terénní schopnosti a obří zavazadlový prostor o kapacitě 2065 litrů. Pro rychlé zásahy v nepřístupných oblastech se tak jedná o ideálního kandidáta.
Druhou novinkou je Škoda Octavia ve verzi Scout pro záchranáře, která nabízí vyšší světlou výšku a samozřejmě pohon všech kol. Stejně jako Kodiaq, i nová Octavia je zaměřená na rychlé zásahy v odlehlých oblastech. I kvůli tomu dokáže pojmout až 645 kilogramů lékařského vybavení.
Policisté v utajení, tedy spíše řečeno dálniční policisté, se mohou těšit na nejsilnější Škodu Superb Kombi. Její dvoulitrový čtyřválcový motor TSI generuje úctyhodných 280 koní, což ve spojení s pohonem všech kol a automatickou DSG převodovkou vystřelí Superb z 0 na 100 km/h za 5.8 sekundy. Ujíždět se mu tak bude opravdu špatně.
V neposlední řadě myslela Škoda i na policisty, co mají za parťáky nejlepšího přítele člověka - psovody. Ti se mohou těšit na nový Superb se speciálně upraveným nákladovým prostorem, kde budou mít jejich čtyřnozí parťáci maximální komfort i bezpečí. Jejich prostorné kotce mají vlastní klimatizaci a navíc byly schváleny organizacemi RSPCA a DEFRA.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?