Automobilka Škoda Auto představila zcela novou řadu speciálních záchranářských vozů, z nichž žádný není obyčejný. Dostalo se na psovody, hasiče, záchranáře i policisty v utajení. Malým zklamáním však je, že všechny vozy nesou barvy britských záchranných složek. My však věříme, že se něčeho podobného dočkáme brzy i v Česku
V čele nově představené záchranářské edice stojí upravený hasičský Kodiaq, který kromě polepů obdržel i výstražná světla ukrytá v předním nárazníku a mřížce chladiče. Nevíme, jakým vybavením hasičský Kodiaq disponuje, nicméně automobilka upozorňuje na jeho terénní schopnosti a obří zavazadlový prostor o kapacitě 2065 litrů. Pro rychlé zásahy v nepřístupných oblastech se tak jedná o ideálního kandidáta.
Druhou novinkou je Škoda Octavia ve verzi Scout pro záchranáře, která nabízí vyšší světlou výšku a samozřejmě pohon všech kol. Stejně jako Kodiaq, i nová Octavia je zaměřená na rychlé zásahy v odlehlých oblastech. I kvůli tomu dokáže pojmout až 645 kilogramů lékařského vybavení.
Policisté v utajení, tedy spíše řečeno dálniční policisté, se mohou těšit na nejsilnější Škodu Superb Kombi. Její dvoulitrový čtyřválcový motor TSI generuje úctyhodných 280 koní, což ve spojení s pohonem všech kol a automatickou DSG převodovkou vystřelí Superb z 0 na 100 km/h za 5.8 sekundy. Ujíždět se mu tak bude opravdu špatně.
V neposlední řadě myslela Škoda i na policisty, co mají za parťáky nejlepšího přítele člověka - psovody. Ti se mohou těšit na nový Superb se speciálně upraveným nákladovým prostorem, kde budou mít jejich čtyřnozí parťáci maximální komfort i bezpečí. Jejich prostorné kotce mají vlastní klimatizaci a navíc byly schváleny organizacemi RSPCA a DEFRA.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.