Automobilka Škoda Auto představila zcela novou řadu speciálních záchranářských vozů, z nichž žádný není obyčejný. Dostalo se na psovody, hasiče, záchranáře i policisty v utajení. Malým zklamáním však je, že všechny vozy nesou barvy britských záchranných složek. My však věříme, že se něčeho podobného dočkáme brzy i v Česku
V čele nově představené záchranářské edice stojí upravený hasičský Kodiaq, který kromě polepů obdržel i výstražná světla ukrytá v předním nárazníku a mřížce chladiče. Nevíme, jakým vybavením hasičský Kodiaq disponuje, nicméně automobilka upozorňuje na jeho terénní schopnosti a obří zavazadlový prostor o kapacitě 2065 litrů. Pro rychlé zásahy v nepřístupných oblastech se tak jedná o ideálního kandidáta.
Druhou novinkou je Škoda Octavia ve verzi Scout pro záchranáře, která nabízí vyšší světlou výšku a samozřejmě pohon všech kol. Stejně jako Kodiaq, i nová Octavia je zaměřená na rychlé zásahy v odlehlých oblastech. I kvůli tomu dokáže pojmout až 645 kilogramů lékařského vybavení.
Policisté v utajení, tedy spíše řečeno dálniční policisté, se mohou těšit na nejsilnější Škodu Superb Kombi. Její dvoulitrový čtyřválcový motor TSI generuje úctyhodných 280 koní, což ve spojení s pohonem všech kol a automatickou DSG převodovkou vystřelí Superb z 0 na 100 km/h za 5.8 sekundy. Ujíždět se mu tak bude opravdu špatně.
V neposlední řadě myslela Škoda i na policisty, co mají za parťáky nejlepšího přítele člověka - psovody. Ti se mohou těšit na nový Superb se speciálně upraveným nákladovým prostorem, kde budou mít jejich čtyřnozí parťáci maximální komfort i bezpečí. Jejich prostorné kotce mají vlastní klimatizaci a navíc byly schváleny organizacemi RSPCA a DEFRA.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?