Čínské e-shopy v posledních letech prudce nabírají na popularitě, ostatně na jejich výhody už přišli i čeští zákazníci, díky kterým Česká pošta v nejbližších letech rozhodně nezkrachuje. E-Shop Alibaba se však nechce spokojit jen s prodejem různých skopičin a laciné elektriky do celého světa a rozhodl se rozjet on-line prodej aut.
I to je samo o sobě průkopnické, ale stále se nejedná o žádnou revoluci. Prodávat auta on-line se nedávno rozhodl třeba Peugeot, který pak v rámci své reklamní kampaně otevřel nejmenší autosalon na světě - uvnitř telefonní budky.
Lidé z obchodu Alibabga se tak rozhodli zvolit přístup, kterým se ve světě rozhodně neztratí. V čínských městech Nanjing a Shanghai již brzy otevřou automaty na auta. Zní to možná šíleně, ovšem jejich systém je zajímavě propracovaný. Jakmile se potencionální zákazník akredituje skrze službu China’s Zhima Credit system / stane se jedním z "Alibaba Super Member", dostane možnost stáhnout si zvláštní aplikaci.
Prostřednictvím této aplikace si pak bude moci prohlížet auta zaparkovaná ve výdejním automatu, domluvit si testovací jízdu až na tři dny, nebo automobil rovnou koupit. K ověřování identity a údajů bude využívána buď obličejová rekognice, nebo přihlašovací kód. Po jeho zadání vám bude automobil přistaven na silnici.
Uživatelé nové aplikace budou mít možnost vyzkoušet si všechny dostupné automobily, pouze s tím omezením, že v prvních pěti měsících mohou vyzkoušet maximálně pět vozidel. Výběr však bude skutečně pestrý: Maserati, Mercedes-Benzm BMW, Audi a nebo Volvo.
Huan Lu, marketingová ředitelna automobilové sekce Alibaba, uvádí, že nové možnost mají potencionálním zákazníkům značně ulehčit výběr. Právě proto se nejedná o klasický showroom, ale o místo, kde si mohou zákazníci bez závislosti na komkoliv druhém vybrat svůj vůz a zkontroovat si jeho parametry.
Zní to celé fantasticky, ovšem nesmíme zapomínat, že obrovský e-shop má mnohem divočejší plány. Do roka chce totiž postavit hned několik dalších automatů, neboť o jejich úspěšnosti nepochybuje.