Fiat Punto - od 30-ti tisíc
Speciální verze Punto Cabriolet byla vyráběna v karosárně Bertone. Existovaly dvě barevné varianty střech – světlá a černa s elektrickým nebo ručním ovládáním. Celkově bylo vyrobeno přibližně 55.000 kusů. Punto Cabriolet bylo nejlevnějším kabrioletem na trhu, k dispozici byla celá škála výbav od SX až po ELX – existují modely i s klimatizací a koženým čalouněním. Základní varianta neměla airbagy, posilovač řízení nebo lakované nárazníky. První série se nabízela pouze s motorem 1.6 Mpi, později ji doplnily motory 1.2 8v a 1.2 16v FIRE. Výroba skončila v roce 1999. Motory jsou celkem spolehlivé, přičemž doporučujeme zejména zážehovou dvanáctistovku o výkonu 44 kW (60 k).
Peugeot 306 – od 30-ti tisíc
Peugeot 306 Cabriolet si svoji premiéru odbyl s ročním zpožděním vůči hatchbacku. Když však přišel, elegancí své karosérie mnohým učaroval a i dodnes je to opravdu mimořádně elegantní vůz, což jen dokazuje mistrovství toho, kdo jej karosoval. A tím nebyl nikdo jiný, než mistr Pininfarina.
Zkraje produkce si mohl zájemce vybrat ze dvou rozdílných verzí, lišících se zejména pohonnými jednotkami a výbavou. Základ tvořil v té době motor 1,8 litru. Více se vám ale srdce rozbuší při svezení s dvoulitrem, který má obdobnou konstrukci jako 1,8. Ten již byl však kombinován s o něco lehčí převodovkou, spolu se kterou vůz podstatně lépe zrychluje. Výbava této verze je již patřičně bohatá, a tak nechybí palubní deska obložená imitací ušlechtilého dřeva, či elektricky ovládaná střecha. Vše ovšem korunují znamenitá sportovní sedadla. Ta pocházejí z rychlé verze S16 (GTI) a nabízejí příkladné boční vedení.
Opel Astra I. gen, od 30-ti tisíc
Nejpopulárnější motorizací jsou benzínové agregáty o objemu 1,6l a 2,0l, méně populární jsou pak turbodieselový 1,7l a benzinový 1,8l motor. Na průměrných jízdních vlastnostech se projevuje komfortní nastavení podvozku, vůz se více naklání v zatáčkách, ale drží si stabilitu. Taktéž brzdy podávají průměrný výkon, snesly by ostřejší nástup a při razantním brždění citelně vadnou. Interiér je prostorný, jsou použity kvalitní materiály a čtyřmístnému vozu dominuje líbivá přístrojová deska ve stylu Astry. Mezi hlavní klady patří velký zavazadlový prostor (i po složení střechy), spolehlivost, snadná servisovatelnost a cena náhradních dílů. Astra Cabrio trpí neduhy, mezi něž patří netěsnost motorů a převodovek, zatuhlá kulisa řazení, problém se zařazením zpátečky, poruchová klimatizace, odcházející poloosy a první modely také trpí korozí karoserie.
Renault Megane, od 30-ti tisíc
Renault Megane kabriolet začala automobilka nabízet v roce 1997. Mezi silné stránky vozu patři především nízká cena oproti konkurenci, řada technických vychytávek (např. bezklíčové startování pomocí karty a tlačítka) a nízký zájem zlodějů. Mezi slabé stránky patří naopak horší spolehlivost palubní elektroniky a nižší odolnost některých mechanických dílů, zejména pak zavěšení kol a vstřikovací trysky. Mezi nejčastější závady patří nefunkční ovládání oken, chybové hlášení ŘJ, poruchy převodovky, vadné zapalovací cívky u zážehových motorů a fatální závady dieselů (těsnění pod hlavou).
Volkswagen Golf, od 30-ti tisíc
Verze kabriolet se objevila v roce 1993 (dostupná byla dokonce i s dieselovým motorem 1.9 TDI, což v té době nebylo obvyklé). Tato generace učinila pokrok zejména po stránce bezpečnosti. Objevily se airbagy pro řidiče a spolujezdce. V té době prodával Volkswagen některé vozy Golf a Polo v takzvané edici Harlequin. Jednalo se o vozy, u nichž byly jednotlivé díly karoserie lakovány různými odstíny pastelových barev. Zajímavé na této edici bylo, že se ale nelakovaly díly jednotlivě, nýbrž se „pouze“ přehazovaly z, již smontovaných, hotových vozidel mezi sebou. Na počátku devadesátých let Volkswagen sponzoroval i několik turné rockových kapel po Evropě. V rámci toho se objevily golfy edice Pink Floyd Edition (1994), Rolling Stones Edition (1995) a Bon Jovi Edition (1996).
Ford Escort, od 20-ti tisíc
Vůz upravila a elektricky ovládanou střechou vybavila německá společnost Karmann, jejíž rukopis nese i řada dalších známých automobilů. Kabriolet postavený na základě Escortu poslední generace vyjel na silnice v roce 1992. V roce 1995 prošel faceliftem a modernizací, která se dotkla například podvozku a bezpečnosti. Výroba vozidla byla ukončena v roce 2000. Ford Escort Cabrio trápí stejné potíže jako jiné karosářské verze tohoto modelu. Navíc se ale můžete setkat s nefunkčním elektrickým ovládáním střechy. Úniky motorového a převodového oleje jsou zcela běžné. Objevují se vůle v silentblocích zadní nápravy a to může mít za následek plavání vozidla při výjezdu ze zatáček nebo na horizontech. Výjimku nepředstavují zvlněné brzdové kotouče, nesprávná funkce parkovací brzdy nebo koroze.