Chcete prodat auto v bazaru? Na tohle se zaměřují

Autobazary
Autobazary, foto: Auto ESA
Antonín Marek , AutoRoad.cz 16. června 2017 13:52
Sdílej:

Záměrně se při koupi ojetého vozu vyhýbáte autobazarům, protože všechny považujete za podvodníky? Je to na základě posledních průzkumů logickým krokem. Ale není zlato všechno, co se třpytí a možná nevědomky děláte chybu. Mnoho podnikavých jedinců se totiž snaží prodat své poškozené vozy do autobazarů, když ovšem neuspějí, zameri se na internet, kde za něj neznalý ale důvěřivý jedinec zaplatí desítky tisíc zbytečně.

Jeden z největších českých autobazarů, Auto ESA, se proto během měsíce dubna a května pustil do vytvoření statistiky nejčastějších závad, se kterými se jim lidé pokusili své vozy prodat, ale neuspěli.

Ještě než si zanadáváte jak je to dobře, že někdo bazarům oplácí stejnou mincí, zkuste se ale zamyslet nad tím, kde potom taková vozidla končí. Hádáte vrakoviště? Omyl - na internetu! Tam si je pak vyhlédne nadšený důvěřivec, který raději volí nákup vozu od soukromníka, protože všechny bazary jsou plné zlodějů a podvodníků.

Tím samozřejmě nechceme dělat reklamní kampaně autobazarům, máme zájem vás jen upozornit na seznam nejčastějších vad, kvůli kterým autobazar odmítl  některé vozy vykoupit.

1. Chybějící nebo nefunkční filtr pevných částic

Nefunkční nebo chybějící filtr je jednou z nejčastějších vad, s jakou lidé vozí své vozy do autobazaru. Náklady na servis nebo výměnu filtru pevných částic se totiž šplhají k desetitisícovým částkám, což se nikomu příliš nelíbí. Lidé se proto rozhodnou filtr odstranit, navrtat nebo přeprogramovat řídící jednotku, která vadný filtr nepozná. Během dvou měsíců autobazar odmítl vykoupit 73 takto poškozených vozidel.

2. Exekuce

Stále častěji se také objevují lidé s vozy, které jsou zatíženy exekucí. Během dvou měsíců tak společnost musela odmítnout celkem 49 takových vozidel. Počet lidí, kteří bojují s exekucemi, v ČR každoročně stoupá. Bazary však mají přístup do různých databází, kde si právní stav vozidla mohou snadno zjistit

3. Skryté technické závady

Majitelé vozidel se nejčastěji snaží zamaskovat závady na elektroinstalaci a prvcích výbavy, které lze v dané sezóně jen těžko odhalit. Typicky to je například nefunkční vyhřívání zadního okna nebo zrcátek. Výjimkou však nejsou ani špatně těsnící střešní okna, která majitelé zalijí silikonem. Celkem bylo z tohoto důvodu odmítnuto 37 vozidel.

4. Stočený tachometr

Ačkoliv se jedná o klasiku spojenou s prodejem aut "z druhé ruky", umístil se tento nešvar až na čtvrtém místě. Vliv na to má velká medializace tohoto problému, i schopnost bazar vypátrat historii vozidla díky různým internetovým službám. Celkem se v bazaru objevilo 29 takových vozidel.

5. Falšovaná servisní historie

Vozy s doložitelnou servisní historií mají samozřejmě i vyšší hodnotu při pozdějším. To si uvědomuje i řada podvodníků, která poté shání servisní knížky po bazarech, shání razítka po známých a vytváří si servisní historii jak se jim zlíbí. Z podobných důvodů odmítl autobazar vykoupit 12 vozidel. 

Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?