Záměrně se při koupi ojetého vozu vyhýbáte autobazarům, protože všechny považujete za podvodníky? Je to na základě posledních průzkumů logickým krokem. Ale není zlato všechno, co se třpytí a možná nevědomky děláte chybu. Mnoho podnikavých jedinců se totiž snaží prodat své poškozené vozy do autobazarů, když ovšem neuspějí, zameri se na internet, kde za něj neznalý ale důvěřivý jedinec zaplatí desítky tisíc zbytečně.
Jeden z největších českých autobazarů, Auto ESA, se proto během měsíce dubna a května pustil do vytvoření statistiky nejčastějších závad, se kterými se jim lidé pokusili své vozy prodat, ale neuspěli.
Ještě než si zanadáváte jak je to dobře, že někdo bazarům oplácí stejnou mincí, zkuste se ale zamyslet nad tím, kde potom taková vozidla končí. Hádáte vrakoviště? Omyl - na internetu! Tam si je pak vyhlédne nadšený důvěřivec, který raději volí nákup vozu od soukromníka, protože všechny bazary jsou plné zlodějů a podvodníků.
Tím samozřejmě nechceme dělat reklamní kampaně autobazarům, máme zájem vás jen upozornit na seznam nejčastějších vad, kvůli kterým autobazar odmítl některé vozy vykoupit.
1. Chybějící nebo nefunkční filtr pevných částic
Nefunkční nebo chybějící filtr je jednou z nejčastějších vad, s jakou lidé vozí své vozy do autobazaru. Náklady na servis nebo výměnu filtru pevných částic se totiž šplhají k desetitisícovým částkám, což se nikomu příliš nelíbí. Lidé se proto rozhodnou filtr odstranit, navrtat nebo přeprogramovat řídící jednotku, která vadný filtr nepozná. Během dvou měsíců autobazar odmítl vykoupit 73 takto poškozených vozidel.
2. Exekuce
Stále častěji se také objevují lidé s vozy, které jsou zatíženy exekucí. Během dvou měsíců tak společnost musela odmítnout celkem 49 takových vozidel. Počet lidí, kteří bojují s exekucemi, v ČR každoročně stoupá. Bazary však mají přístup do různých databází, kde si právní stav vozidla mohou snadno zjistit
3. Skryté technické závady
Majitelé vozidel se nejčastěji snaží zamaskovat závady na elektroinstalaci a prvcích výbavy, které lze v dané sezóně jen těžko odhalit. Typicky to je například nefunkční vyhřívání zadního okna nebo zrcátek. Výjimkou však nejsou ani špatně těsnící střešní okna, která majitelé zalijí silikonem. Celkem bylo z tohoto důvodu odmítnuto 37 vozidel.
4. Stočený tachometr
Ačkoliv se jedná o klasiku spojenou s prodejem aut "z druhé ruky", umístil se tento nešvar až na čtvrtém místě. Vliv na to má velká medializace tohoto problému, i schopnost bazar vypátrat historii vozidla díky různým internetovým službám. Celkem se v bazaru objevilo 29 takových vozidel.
5. Falšovaná servisní historie
Vozy s doložitelnou servisní historií mají samozřejmě i vyšší hodnotu při pozdějším. To si uvědomuje i řada podvodníků, která poté shání servisní knížky po bazarech, shání razítka po známých a vytváří si servisní historii jak se jim zlíbí. Z podobných důvodů odmítl autobazar vykoupit 12 vozidel.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?