Pokud vám vůz vypoví službu během cest po zahraničí, nebo se nedej bože stanete účastníkem dopravní nehody, může se stát, že bude potřeba váš vůz převézt zpět do ČR na plošině odtahového vozu. To vás však může vyjít pěkně draho.
Pokud se vám ještě nic podobného nestalo, buďte rádi. Internet je totiž plný diskuzí na internetových fórech, kde spolu lidé sdílejí své zážitky s odtahem vozu například z Chorvatska až do Prahy.
Podobná sranda vás totiž může vyjít v řádech desítek tisíc. Pokud vezmeme v potaz cenu odtahu 10-15 Kč za kilometr, což je cca český průměr odtahových služeb inzerovaných na internetu, dostaneme se při cestě ze Splitu do Prahy (1085 km) na částku 10,850 až 16,275 za jednu cestu. K tomu si ještě můžete připočítat zpáteční cestu, poplatek za naložení vozidla a kdo ví co ještě. To se ale stále bavíme pouze o české odtahové službě. V zahraničí se mohou ceny pohybovat úplně jinak.
Nelze se proto divit, že některé lidi přišel odtah z Chorvatska do Prahy až na částky kolem 50,000 Kč. Přitom se tomuto problému dá velmi lehce vyhnout. Navíc jsme vás o něm informovali již v nedávné době.
Pokud cestujete kamkoliv do zahraničí, nepodceňujte havarijní pojištění a pojištění asistenčních služeb. Pokud se dostanete do dopravní nehody, nebo se vám jen vyskytne na voze závada, pojišťovna vám sežene odtahovou službu, zajistí servis a zprostředkuje ubytování nebo náhradní dopravu - vše záleží pouze na tom, jaké služby konkrétní pojišťovna nabízí.
Ačkoliv vám takové pojištění může ušetřit investice v řádu několika desítek tisíc korun, vyjde většinou jen na pár stokorun.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.
Kdybyste mi před deseti lety řekli, že jednou dám přednost značce Hyundai před německými modely, jako je Tiguan či Kodiaq, tak bych se jen tak lehce pousmál. Jenže ten den právě nastal a ačkoliv je to netradiční začátek recenze, tak rovnou „propálím“, jak se věci mají – vzal bych raději nové Santa Fe, než Kodiaq. Pojďte se podívat, proč tomu tak je a v čem se tento odvážný „kyborg“ liší od svých německých protějšků.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.