Novému modelu byly dány do vínku tři základní charakteristiky: velký vnitřní prostor a nápadný komfort, výrazné technologické inovace na poli vznětových motorů a špičková kvalita při masové produkci.
Giorgetto Giugiaro vycházel z poznání, že trend poslední doby směřuje k velkým a prostorným vozům. Sám prohlásil: „Rozdíl mezi Cromou roku 1985 a novým modelem spočívá v přesunu k velkým vozům, jejichž vnitřní prostor je využit dle okolností, přičemž je udržen komfort osobního vozu, krátce řečeno "komfortní náklaďák"“.
Délka vozu je 4750 mm, šířka 1770 mm a výška 1600 mm. Rozvor náprav 2700 mm dává k dispozici dostatek prostoru a podle údajů patří vnitřním prostorem posádky nový vůz ke špičce své třídy. Konstruktéři se zaměřili na maximální snížení aerodynamického odporu karosérie a snížení vnějšího hluku, stejně tak je zajímavě řešen i nákladový prostor, který umožňuje variabilní využití dle potřeby uživatele.
Zajímavá je i volba hnacích agregátů. Překvapivě nejsilnějším motorem bude dvousetkoňový turbodiesel 2,4 Multijet v kombinaci s šestirychlostní automatickou převodovkou. Dále budou k dispozici slabší verze se 120 a nebo 150 koňskými silami a benzínové motory o objemech 1,8 a 2,2 litru. Ty budou disponovat 140 respektive 147 koňskými silami
V případě italských vozů dlouho platilo, že kvalita pokulhávala za atraktivitou. Fiat však v posledních letech přidal i na tomto poli a Croma má být dalším důkazem, že kvalita jednotlivých systémů a prvků bude srovnatelná s nejlepší konkurencí. Prototypy najezdily při testech na 3 miliony kilometrů na všech typech silnic a za různých klimatických podmínek. Také výrobním linkám a výrobním postupům byla věnována velká pozornost.
A výbava? Fiat bojuje o zákazníka i zde. ESP, xenonová světla, devět airbagů, špičkový satelitní navigační systém, osm reproduktorů a sub-woofer kvalitního hi-fi systému, tempomat a 4 typy atraktivních 16" a 18" litých kol. Více uvidíme v létě.
Foto: Fiat Group