Jeho základem je "B-model" Fordu, kterým je nazývána Fiesta. Na trzích mimo USA je Fiesta velmi populární, ale v mateřské zemi výrobce je prakticky neznámý. V USA potřebu malých a snadno parkovatelných vozů ještě nepocítili. Ford předpokládá, že kolem roku 2010 bude ale ve městech žít většina obyvatelstva a menší vůz bude nutností.
Inspiraci si tvůrci vypůjčili z obrněných vozů, jichž využívají především banky. Koncept má nabídnout u malého vozu pocit bezpečí v nahuštěném městském provozu, podtržený řadou bezpečnostních prvků, jako například neprůstřelná skla a záď zcela bez oken. Výhled dozadu zajišťuje kamera a LCD monitor v interiéru. 18palcová kola podtrhují robustnost karosérie. Navenek vůz působí stroze, chladně a odměřeně.
Interiér však má působit naprosto opačným dojmem. Hlavní konstruktér Joe Baker pojal interiér vozu jako přívětivé soukromé útočiště posádky, čemuž napomáhají otočná přední sedadla, která dovolí hovořit lidem vpředu i vzadu z očí do očí. Samozřejmě pouze když vůz stojí zaparkován.
Avšak zadní sklopná sedadla umožní přeměnit příjemné prostředí náhradního obývacího pokoje v dodávku se slušnou ložnou plochou. V zadních dveřích je místo okna zmíněný LCD monitor, který umožňuje surfování po internetu, sledování filmů a nebo pomocí kamery vše vně vozidla.
Platforma je z Fiesty, ale hnací ústrojí z Mondea, a tak má Synus v motorovém prostoru přeplňovaný čtyřválcový diesel o objemu 2000 ccm, který disponuje 134 koňskými silami. Motor umožňuje používat i bionaftu.
Foto: autoindex.org