Systém výrazně pomáhá řidiči a dává mu příležitost více se soustředit na okolní dopravní situaci.
Aktivní řízení rychlosti, v angličtině "Active Cruise Control" (ACC), je přínosem převážně při dlouhých cestách, kdy zvolí bezpečný odstup od vozidla jednoucího před ním. Systém brzdí a zrychluje sám od sebe v rámci zadané hranice.
Systém funguje následovně: řidič zvolí rychlost a odstup. Senzor sleduje prostor do 150 metrů kolem vozidla. Objeví-li se v tomto prostoru pomalejší auto, ACC sám brzdí. Jakmile je na silnici opět prázdno, přidá systém na nastavenou rychlost. Řidič se tak může plně soustředit na provoz.
Přitom zachovává maximální svobodu, neboť přání řidiče mají vždy přednost. Řidič může samozřejmě zvyšovat rychlost podle svého přání. ACC není autopilot. Řidič je stále zodpovědný za bezpečnost. Jestliže je nevyhnutelné prudce zabrzdit, musí zasáhnout. Systém ho však varuje jak opticky, tak akusticky.
Zdroj a foto: BMW
Od podzimu aktivní řízení rychlosti i u řady 6
Aktivní řízení rychlosti je již k dostání jako zvláštní výbava pro vozy 5 a 7 řady. Od podzimu 2004 bude však také dostupná pro vozy řady 6.
Doporučit článek
Další zprávy
-
Zuzana Plačková potvrdila nevěru a rozchod!
-
Předpověď počasí na příští týden: Teploty vystoupají až na 24 stupňů
-
Vítězem Eurovize je švýcarský nebinární zpěvák Nemo! Poprvé v historii došlo k vyloučení!
-
MS v hokeji 2024: Češi zahájili vítěznou šňůru. Zápas proti Norsku otočili a zcela ovládli
-
Kolika let se dožívají lidé v EU? Česko je na tom o dost lépe než Slovensko
-
TEST Volkswagen Amarok Aventura – lepší i levnější, než první generace, bravo!
-
OFF ROAD TEST: Subaru Forester – jak zvládá náročný terén ?
-
TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?
-
TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin