Systém výrazně pomáhá řidiči a dává mu příležitost více se soustředit na okolní dopravní situaci.
Aktivní řízení rychlosti, v angličtině "Active Cruise Control" (ACC), je přínosem převážně při dlouhých cestách, kdy zvolí bezpečný odstup od vozidla jednoucího před ním. Systém brzdí a zrychluje sám od sebe v rámci zadané hranice.
Systém funguje následovně: řidič zvolí rychlost a odstup. Senzor sleduje prostor do 150 metrů kolem vozidla. Objeví-li se v tomto prostoru pomalejší auto, ACC sám brzdí. Jakmile je na silnici opět prázdno, přidá systém na nastavenou rychlost. Řidič se tak může plně soustředit na provoz.
Přitom zachovává maximální svobodu, neboť přání řidiče mají vždy přednost. Řidič může samozřejmě zvyšovat rychlost podle svého přání. ACC není autopilot. Řidič je stále zodpovědný za bezpečnost. Jestliže je nevyhnutelné prudce zabrzdit, musí zasáhnout. Systém ho však varuje jak opticky, tak akusticky.
Zdroj a foto: BMW
Od podzimu aktivní řízení rychlosti i u řady 6
Aktivní řízení rychlosti je již k dostání jako zvláštní výbava pro vozy 5 a 7 řady. Od podzimu 2004 bude však také dostupná pro vozy řady 6.
Doporučit článek
Další zprávy
-
Kanye West opět způsobil poprask. Média se musela obrátit na prezidentskou rodinu!
-
Rok 2025 bude klíčový! Rozhodne se o osudu vévodkyně Kate!
-
Jedno jídlo by královská rodina nikdy nesnědla! Mohla by ji stihnout strašlivá pohroma!
-
Jedno jídlo by královská rodina nikdy nesnědla! Mohla by ji stihnout strašlivá pohroma!
-
Legendární herec ze Sám doma skončil na vozíku!
-
TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?
-
TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin
-
Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?
-
Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem