RENESIS získal další významné ocenění

MX-5 | foto: Auto Palace Praha, k.s.

Revoluční rotační motor Mazdy vyhrál cenu za nejlepší motor v kategorii 2,5 – 3,0 litru v letošním „International Engine of the Year“.

Pro RENESIS je to již čtvrtá cena v tomto celosvětově tak sledovaném klání o ocenění pro motory. V minulém roce RENESIS vyhrál „Best New Engine“ (= nejlepší nový motor), nejlepší motor v kategorii 2,5 až 3,0 litry a byl vyhlášen celkovým vítězem soutěže „International Engine of the Year“, přičemž současně vytvořil nový rekord, když získal 44 hlasů z 50 možných.

Jeff Guyton, Vice-President pro finance a operativní systémy společnosti Mazda Motor Europe převzal dnes odpoledne toto ocenění na Engine Expo 2004 v německém Stuttgartu. „Po loňském úspěchu jsem skutečně poctěn, že mohu tuto čtvrtou trofej pro rotační motor vozu Mazda RX-8 převzít,“ řekl pan Guyton. „Jménem všech lidí u Mazdy bych chtěl poděkovat organizátorům této soutěže a samozřejmě novinářům, kteří pro nás v této kategorii hlasovali. Toto čtvrté ocenění potvrzuje skutečnost, že dlouhodobá práce Mazdy na rotačním motoru se vyplatila, nejenom nám samotným, ale i zákazníkům na celém světě.“

Ocenění „International Engine of the Year“ je všeobecně známé jako Oskarové ocenění pro motory a každoročně se představuje nejenom v tisku UK, ale i mezinárodním tisku. V tomto roce byla komise větší a zahrnovala 56 vysoce respektovaných automobilových novinářů z 24 zemí světa, včetně Wolfganga Peterse z Německa, Paula Horrelliho z UK, Massima Nascimbene z Itálie. Motory byly testovány ve vozech, které běžně pohánějí a byly hodnoceny podle vyladění motoru, jízdních vlastností, ohleduplnosti k životnímu prostředí, ekonomiky provozu, výkonu a přitažlivosti.

Se svým jedinečným systémem středového otevírání dveří, prostorem pro čtyři cestující, dynamickému designu a nejnovějšímu rotačnímu motoru RENESIS pod kapotou se Mazda RX-8 okamžitě po svém uvedení na trh koncem loňského roku stala hitem u všech zákazníků v Evropě. A její popularita neutichá. V dubnu tohoto roku měla Mazda RX-8 v Evropě cca 20% segmentu sportovních vozů.

Revoluční motor Mazda RENESIS dosáhl mnoha úspěchů, kteří mnozí v automobilovém světě považovali za nemožné. Motor splňuje emisní standardy Euro IV, skýtá dobrou ekonomiku provozu, zatímco nabízí kompaktní tvary, vysoké otáčky a vysoké výkonové vlastnosti svých rotačních předchůdců. Dosahuje toho i díky takovým rysům jako jsou boční sací a výfukové kanály se zvětšeným průřezem.

Po testovacích jízdách s Mazdou RX-8 řekl Peter Lyon o RENESIS: „Je to ten nejkompaktnější malý motor s vysokým výkonem na celé planetě. Tento skvost techniky bude točit 9000 otáček po celý den.“

Další zlepšení sportovní charakteristiky a vysokých otáček motoru RENESIS je důvodem, že byl s objemem 2,6 litru úspěšný i proti třílitrovým motorům osazeným v takových vozech jako BMW 730d nebo Mercedes C-Class.

Výsledky kategorie 2,5 – 3,0 litru

1. Mazda RENESIS (RX-8) – 2,6 l 252 bodů
2. BMW Diesel 3-litre (330d, X3, 530d, X5, 730d) 242 bodů
3. BMW 3-litre 6-cylinder (Z4, 330i, X3, 530i, X5, 730i) 189 bodů
4. Subaru 3-litre flat six (Legacy, Outback) 133 bodů
5. Audi Diesel 3-litre V6 (A6, A8) 70 bodů
6. Mercedes-AMG Diesel 3-litre (C-Class) 68 bodů


Tisková zpráva Auto Palace Praha, k.s.
Foto: Auto Palace Praha, k.s.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy