· Prodej Mazda Motor Europe za duben byl o 21% vyšší než za stejné období loňského roku, představujíce tak nejlepší dubnový výsledek od roku 1992
· Dubnových rekordů bylo dosaženo v Itálii, Španělsku, Slovinsku a Maďarsku (v osobních vozech)
· Prodej za období leden–duben činil 100 125 vozů a je o 25 411 vozů vyšší, tj. o 34% vyšší oproti stejnému období loňského roku
Poté, co Mazda za první kvartál zaznamenala prodejní rekordy všech dob, pokračuje v silných prodejích i v dubnu, když prodala 26 074 vozů, což je o 4 500 vozů více než v loňském roce a znamená to tak nejlepší duben za posledních 12 let.
Rekordy všech dob byly v dubnu zaznamenány ve Španělsku, s nárůstem téměř o 68% oproti loňskému roku, v Itálii, kde narostl prodej o téměř 52% v porovnání se stejným měsícem loňského roku a napříč kombinovanými trhy Maďarska, Chorvatska, Slovinska, Makedonie, Bosny, Rumunska, Jugoslávie a Bulharska, kde prodej překročil 1000 vozů za jeden jediný měsíc.
Několik trhů zaznamenalo nejlepší dubnové výsledky za více než osm let, včetně Řecka, o více než 85%, UK nárůst o 43%, Belgie téměř o 33%, Portugalsko o 23% - což je výrazný výsledek s ohledem na skutečnost, že ekonomika v Portugalsku byl nižší o 8% oproti loňsku. A ve Francii poskočil prodej o 22% oproti dubnu loňského roku.
Vynikající výsledky zaznamenalo v dubnu také Dánsko, které zvýšilo prodej o téměř 54%, v Irsku se prodej zvýšil o 28% a v České republice a na Slovensku o 20% v porovnání s loňským dubnem. V Německu, na nejsilnějším evropském trhu, byl prodej 8 225 vozů, což je zvýšení o téměř 12%. V průběhu prvních čtyř měsíců dosáhl podíl na trhu v Německu své nejvyšší úrovně od roku 1991. Tyto výsledky, kombinované s rekordními výsledky prvního kvartálu, přinesly za období leden-duben dvouciferný nárůst na všech evropských trzích. Mazda Motor Europe prodala celkem 100 125 vozů za první čtyři měsíce tohoto roku, což je o 25 411 vozů a o 34% více než za stejné období v loňském roce.
Několik modelových řad pokračuje velmi dobře a dosáhlo vynikajících dubnových výsledků:
· Mazda2 má svůj druhý nejlepší měsíc, prodalo se jí 4 039 vozů – to je o 94% více než v dubnu loňského roku – a dosáhla svého nejvyššího podílu v segmentu od svého uvedení na trh.
· Mazda3 měla také svůj druhý nejlepší měsíc od svého uvedení, s prodejem 6 832 vozů dosáhla podílu v segmentu 2,3%. Od ledna bylo v Evropě již prodáno 25 000 vozů Mazda3.
· Mazda6 je stále populární mezi evropskými zákazníky a s dubnovým prodejem těsně pod 8 000 vozů dosáhla podílu v segmentu 5,2%. Za první čtyři měsíce tohoto roku bylo v Evropě prodáno již téměř 33 000 vozů Mazda6.
· Mazda RX-8 obsadila v dubnu 20% segmentu sportovních vozů s prodejem 1 856 vozů.
· Mazda B-serie – prodej byl vyšší o téměř 24% oproti předchozímu roku.
„Doplnění Mazdy3 do naší produktové řady mělo velký vliv na naše výkony od začátku tohoto roku,“ řekl Dan Morris, President a CEO Mazda Motor Europe GmbH. „S Mazdou2 pravidelně získáváme, s pokračující popularitou Mazdy6,s téměř pátou pozicí RX-8 ve svém segmentu, a s úspěchem našich zbývajících modelů, jsme v tomto roce na cestě překonat naše prodejní cíle v Evropě.“
Tisková zpráva Auto Palace Praha, k.s.
Foto: Auto Palace Praha, k.s.