Přepracována byla prakticky celá struktura pohonné jednotky umožňující delší zdvih pístů než u soudobých motorů. Současně byla zmenšena spalovací komora a použity lehčí pohyblivé části, což by mělo přinést celkově větší efektivitu spalování a lepší odezvu motoru v nízkých a středních otáčkách. Upraveno bylo i chlazení, které nově dostalo dva oddělené chladící okruhy bloku a hlavy agregátu.
Společně s několika dalšími drobnými úpravami má mít nová generace čtyřválcových boxerů i menší nároky na benzín, konkrétně o 10 %. Motor bude k dispozici ve dvou objemech 2 a 2,5 litru s podobnými výkony jako nynější jednotky, tedy 109 resp. 123 kW. Více se o současném dvouapůllitru dočtete v našem testu Outbacka 2.5i s převodovkou Lineartronic.
Subaru představilo nové čtyřválcové boxery
Japonská automobilka Subaru uvedla na světlo světa novou generaci zážehových motorů ve dvou objemových třídách. Jedná se (jak jinak) opět o boxery.
Doporučit článek
Další zprávy
-
Je černý kašel v Česku na ústupu? Experti mají naději
-
Taťána Kuchařová naznačila, co se jí na dnešních modelkách nelíbí!
-
Mistři světa na Staromáku! Červenka, Pastrňák a spol. děkovali fanouškům
-
Jiří Krampol měl v nemocnici návštěvu! Jak na tom je?
-
Feriho poslední hodiny na svobodě jsou u konce. Exposlanec nastoupil do vězení
-
TEST EcoWheel Squer mini – celoroční alternativa ke skútru, která zaparkuje všude
-
TEST Subaru Crosstrek e-BOXER Executive – sen každého chalupáře či správce lesů?
-
TEST Volkswagen Amarok Aventura – lepší i levnější, než první generace, bravo!
-
OFF ROAD TEST: Subaru Forester – jak zvládá náročný terén ?