Po faceliftu, o kterém jsme psali na tomto místě, i ostřejší verzi v R-Designu, o níž jste si mohli přečíst zde, přichází Volvo C30 ze zcela jiného soudku – jako koncept plug-in elektromobilu. Na jedno nabití dokáže prý ujet až 150 km.
Dobíjení lithium-iontových akumulátorů trvá z evropské zásuvky 230V asi osm hodin. Hodně práce bylo přitom věnováno jejich umístění. Jak už je u Volva zvykem, hlavní roli hrála bezpečnost. Proto bylo rozhodnuto o rozložení jejich instalace na místo běžné nádrže na palivo a pod středový tunel. Tedy prostory, které jsou z hlediska nehod relativně nejbezpečnější.
Samotný elektromotor je pak umístěn tam, kde u běžných aut najdeme spalovací agregát, tedy pod kapotou. Auto díky němu zrychlí na stovku za méně než 11 sekund a dosáhne maximální rychlosti 130 km/h. Dojezd na plně nabité baterie o kapacitě 24 kWh by pak měl činit asi 150 km, což je podle Volva mnohem více, než ujede každý den 90% evropských řidičů.
Na Volvo C30 BEV si ale prozatím musíme nechat zajít chuť. Jako první se totiž na trhu objeví plug-in hybridy kombinující spalovací motor a elektromotor. Volvo předpokládá jejich uvedení v roce 2012.
Volvo C30 BEV - do třetice všeho elektrického
Švédové nás poslední dobou zásobují jednou novinkou za druhou a jen model C30 dostává během čtrnácti dnů už svou třetí tvář.
Doporučit článek
Další zprávy
-
Vítězem Eurovize je švýcarský nebinární zpěvák Nemo! Poprvé v historii došlo k vyloučení!
-
MS v hokeji 2024: Češi zahájili vítěznou šňůru. Zápas proti Norsku otočili a zcela ovládli
-
Kolika let se dožívají lidé v EU? Česko je na tom o dost lépe než Slovensko
-
Princ Harry v Británii: Celou dobu tam je sám!
-
Vévodkyně Kate a princ William si podle důvěrnice procházejí peklem!
-
TEST Volkswagen Amarok Aventura – lepší i levnější, než první generace, bravo!
-
OFF ROAD TEST: Subaru Forester – jak zvládá náročný terén ?
-
TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?
-
TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin