O změně metodiky jsme informovali již v srpnu v tomto článku, nyní zkušebna vypustila detaily této úpravy.
Důležitá je informace, že s novou metodikou již žádný vůz nedosáhne plných pěti hvězdiček, pokud nebude sériově a v základní výbavě vybaven stabilizačním systémem ESP nebo jeho obdobou. Stabilizační systém umí účinně potlačit začínající smyk a pomoci tak řidiči zvládnout krizový vyhýbací manévr, špatně odhadnutou zatáčku nebo neočekávaný led na silnici. Proto jej EuroNCAP považuje za zásadní.
Je pravděpodobné, že tato změna vyvolá zrychlený přesun této technologie i do segmentu levnějších aut, kde je zatím za příplatek, pokud vůbec je.
Do hlavního hodnocení se nově promítnou i dvě stávající kategorie, které byly hodnoceny samostatně, totiž ochrana chodců a ochrana dětí v doporučených sedačkách. Novinkou v testech bude test sedadel, který zjistí jak jejich konstrukce dokáže zabránit jevu zvanému whiplash, tedy poranění v oblasti krku, které se stává při nárazu zezadu.
Kritéria samotných nárazů zepředu a z boku nebyla změněna, hlavní změnou je tedy odlišné počítání.