EuroNCAP pozmění metodiku testování

Marek Litzman, 28. srpna 2008, 09:45 Google+

To, po čem mnozí volali, se stane skutečností. Organizace EuroNCAP, která pořádá nárazové testy aut, rozšíří své hodnocení. Ovšem trochu méně než jsme čekali, větší důraz bude kladen na bezpečnost chodců.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Loga

Loga | foto: Euro NCAP

Sdílejte článek

EuroNCAP v současné době testuje především náraz zepředu a zboku. K tomu přidává boční náraz na kůl a testování "měkkosti" předku v případě sražení chodce.

V současné době dosahuje 97% aut dvou nejvyšších ohodnocení, čtyř a pěti hvězdiček, přičemž zisk čtyř je dnes už skoro trapas. Je tak nutné testování nějak posunout tak, aby všechna auta nedosahovala maximálních ohodnocení.

Organizace nyní bude brát více v potaz testování dopadů sražení chodce, které bylo poněkud upozaďováno. Věří totiž, že právě lepší přídě budou moci dále snížit úmrtnost na silnicích tentokrát u skupin nemotoristických.

Další inovace bude v testování sedadel na to, jakým způsobem umí zabránit trochu nepřeložitelnému jevu zvanému whiplash. Jde o bolesti svalů krku po nárazu zezadu, kdy hlava prudce putuje dozadu a zastaví se o opěrku. Nejsou-li opěrka a vlastně i celé sedadlo dobře zkonstruovány, dochází k jevu whiplash. Není to smrtelné, jen nepříjemné.

EuroNCAP se potom bude zaměřovat ještě na hodnocení toho, je-li vůz vybaven stabilizačním systémem a dalšími nehodě bránícími technologiemi.

První auta hodnocená dle nového systému budou testována na počátku příštího roku a jejich testy uvidíme v únoru.

Vytisknout

Diskuze: EuroNCAP pozmění metodiku testování

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Veyron

Budúci Bugatti Veyron bude ešte silnejší

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud