EuroNCAP v současné době testuje především náraz zepředu a zboku. K tomu přidává boční náraz na kůl a testování "měkkosti" předku v případě sražení chodce.
V současné době dosahuje 97% aut dvou nejvyšších ohodnocení, čtyř a pěti hvězdiček, přičemž zisk čtyř je dnes už skoro trapas. Je tak nutné testování nějak posunout tak, aby všechna auta nedosahovala maximálních ohodnocení.
Organizace nyní bude brát více v potaz testování dopadů sražení chodce, které bylo poněkud upozaďováno. Věří totiž, že právě lepší přídě budou moci dále snížit úmrtnost na silnicích tentokrát u skupin nemotoristických.
Další inovace bude v testování sedadel na to, jakým způsobem umí zabránit trochu nepřeložitelnému jevu zvanému whiplash. Jde o bolesti svalů krku po nárazu zezadu, kdy hlava prudce putuje dozadu a zastaví se o opěrku. Nejsou-li opěrka a vlastně i celé sedadlo dobře zkonstruovány, dochází k jevu whiplash. Není to smrtelné, jen nepříjemné.
EuroNCAP se potom bude zaměřovat ještě na hodnocení toho, je-li vůz vybaven stabilizačním systémem a dalšími nehodě bránícími technologiemi.
První auta hodnocená dle nového systému budou testována na počátku příštího roku a jejich testy uvidíme v únoru.