Nejoblíbenější značky aut v evropských státech

Nové BMW 128ti. „ti“ znamená „Tourismo Internazionale“ a značí výrazně sportovní modely | foto: BMW

Analytický tým Picodi.com zveřejnil report týkající se nejpopulárnějších automobilových značek v Evropě. Srovnal celkový počet online vyhledávání více než 60 značek aut. Do seznamu zařadil jak prémiové značky, tak i ty cenově dostupnější.

Nejvíce se daří automobilce BMW. Tato německá značka předčila soupeře až v 15 zemích, od Velké Británie přes Německo, Rakousko, Maďarsko až po většinu zemí Balkánského poloostrova (Srbsko, Černá Hora, Makedonie a další). Podrobněji ZDE

Druhé místo v tomto žebříčku náleží značce Mercedes-Benz, která dosáhla vrcholu popularity v desíti zemích. Největší nadšence této automobilky najdete např. v Rusku, Ázerbájdžánu, Arménii, Albánii, ale také v některých zemích západní Evropy (Portugalsko, Lucembursko, Belgie).

Mercedes benz C W206 | foto: autoblog.nl

Značku Toyota si zvolily státy: Bulharsko, Litva, Lotyšsko, Polsko a Řecko.

Je zajímavé, že jihokorejskou značku Hyundai si v Evropě oblíbili zejména Češi, Slováci a obyvatelé Islandu. Je to zřejmě tím, že u nás a na Slovensku sídlí továrny, které vyrábějí tyto auta.

Těsně pod pódiem skončili současně Volkswagen a Tesla. Zatímco americká automobilka elektrických vozidel vládne v Irsku, Lichtenštejnsku, Norsku a Švýcarsku, německá vozidla si oblíbili zejména Španělé, Italové a obyvatelé východní Evropy (Bělorusko a Ukrajina).

Seznam uzavírají dvě francouzské značky: Peugeot a Renault a švýcarské Volvo. K milovníkům vozů Peugeot patří Dánové a Francouzi. V Turecku jsou nejpopulárnější vozidla Renault a ve Švédsku – Volvo.

Statistiky vznikly na základě porovnání celkového počtu online vyhledávání 64 automobilových značek za poslední čtyři roky. Průzkum využil také archivní údaje od Google Keyword Planner.

Údaje pro Andorru, Maltu, Monako, San Marino a Vatikán nejsou k dispozici.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy