Renault Megangoo: Dodávka o výkonu 225 koní je složena ze tří Renaultů

Obyčejná pracovní dodávka Renault Kangoo dostala motor z Megane RS o výkonu 225 koní | foto: youtube.com

Pokud na silnicích spatříte postarší bílý Renault Kangoo, pravděpodobně ho rovnou zaškatulkujete mezi další užitková auta, ve kterých živnostníci často převážejí polovinu své dílny na cestách mezi zakázkami. V tomto konkrétním případě byste se ale setsakramentsky přepočítali, protože tohle na první pohled nenápadné auto ukrývá pod kapotou velké překvapení.

Netradiční vůz se objevil na britském Youtube kanálu Monky London, kde ho představuje přímo vlastník a svým způsobem i stvořitel jménem Dave. Ten už se ostatně na videích tohoto YouTube kanálu minimálně jednou objevil a to se svým atypickým BMW e46 M3, které dostalo legendární motor 2JZ. Tentokrát ale vzhůru k jeho Megangoo.

„Megangoo" je totiž název jeho projektu, jehož základem se stal Renault Kangoo s 1.7 litrovým naftovým motorem. Ten však pod kapotou vystřídal přeplňovaný motor z modelu Megane, který v základu poskytoval výkon 225 koní. O přenos výkonu z motoru na kola se pak stará součástka z třetího Renaultu: převodovka z modelu Clio 172.

Dodávku Renault Kangoo získal Dave údajně od své sestry, která ji vzhledem k parametrům pravděpodobně využívala k podnikání. Vůz je totiž v naprostém základu, jeho nástavba nemá okna a zadní sedačky byste ve voze také hledali marně. S trochou představivosti a kreativity by se však z tohohle drobka dal vyrobit zatraceně rychlý obytný vůz.

Motor pod kapotou, který pochází z první generace ostrého Meganu RS, totiž v sériovém stavu nabízel 225 koňských sil a není pochyb o tom, že by se z něj jistě dalo vymáčknout ještě trochu víc. Díky velice prosté výbavě by mohl vůz nabídnout i celkem slušný poměr váhy a výkonu a tak jediným problémem může zůstat poněkud horší aerodynamika. 

Dave se také zmínil, že převodovka z modelu Clio není zrovna nejsilnější a tak je její životnost zatím malou záhadou. Také by nás celkem zajímala ovladatelnost v zatáčkách, kde by mohla vadit vyšší výška. Podle všeho už se však Megangoo vydal i na okruh, kde si nevedl úplně nejhůř.

zdroj: youtube.com

Na silnici pak upozorňuje na unikátnost tohoto modelu pouze jeho nižší světlá výška, získaná díky upravenému podvozku, a samozřejmě jeho agresivní zvuk výfuku. Pevně věříme, že za volantem tohoto stroje musí být sranda už jen při sledování okolních udivených pohledů.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy