Komik a moderátor Jerry Seinfeld je dobře známým milovníkem automobilů, zejména pak značky Porsche. Vlastní dokonce obsáhlou sbírku vozidel této značky, mezi nimiž bychom našli i poměrně vzácné kousky. Kvůli jednomu z nich, kterého se před časem zbavil ve velké aukci, však nyní čelí žalobě a žádosti o odškodnění.
Příčinou těchto problémů se mělo stát Porsche 356 A 1500 GS/GT z roku 1958, které bylo součástí obsáhlé sbírky konané v roce 2016 na floridském Amelia Island. Společnost Fica Frio, která aukci vyhrála a za údajně velmi vzácný vůz zaplatila 1.54 mil. dolarů - (34.6 mil. Kč), chce však nyní peníze zpátky a k nim ještě odškodné.
Podle popisu měl být prodávaný vůz jedním z cca 56 vyrobených kusů modelu GS/GT Carrera Speedster s hliníkovou karoserií, který se dochoval v původním stavu a lakovaný v zelené barvě Auratium Green, jak uvádí web TheDrive. Ve voze měl být navíc usazen vzácný čtyřvačkový motor 692/0 a celý vůz prošel důslednou renovací u odborníků ve společnosti European Collectibles.
Společnost Fica Frio si však před dalším prodejem vozu, který se měl uskutečnit v dubnu 2017, pozvala odborníka na vozy Porsche, podle kterého není vůz „autentický." Expert měl údajně zjistit nesrovnalosti v historii vozu a to i díky nedostatku fotografií pořízených během renovačních prací, jak uvádí The Drive s odkazem na New York Daily News.
Podle žaloby podané k Federálnímu soudu v Manhattanu měl Seinfeld nechat společnosti vzkaz, ve kterém se omlouvá za nepříjemnost a nabízí navrácení peněz za vůz. Současně se také ptá, na jaká pochybní společnost narazila, neboť jeho lidé při pořízení vozu údajně nic podezřelého neviděli a Seinfeld tak považoval vůz celou dobu za zcela originální.
Podle žaloby však Seinfeld své slovo nedodržel a společnost neodškodnil. Ta tak nyní žádá vrácení peněz plus úhradu dalších nákladů. Orin Snyder, právní zástupce slavného komika, označil žalobu za lehkovážnou a dodal, že jeho klient „Jednal v dobré víře a snažil se celé věci přijít na kloub." Současně Snyder také společnost Fica Frio vyzval, aby předložili důkazy o „falešnosti" vozu.
„Nicméně Jerry je ochoten udělat co je správné a spravedlivé," uvedl Snyder. Dodal však, že pevně věří, že soud bude podporovat myšlenku přizvání nezávislého znalce, který prověří pravost a hodnotu vozu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?