Úvod
Co je tedy v rámci faceliftu nového? Větší přední maska, jinak řešené svislé LED blinkry / denní svícení a tenčí hlavní LED světlomety, které již nevítají majitele otáčením jednotlivých segmentů uvnitř světel. Vzadu jsou rovněž užší světla, mezi kterými je nápis DS Automobiles. Uvnitř je nový přepracovaný 12 palcový infotainment, který je možné více individualizovat a bez problému také zvládá bezdrátové Car Play. Nově je v nabídce také námi testovaná nejsilnejší verze, kterou ladilo oddělení DS Performance, takže by měla být pěkně rychlá a výrazně stabilnější, než slabší verze.
Exteriér
Design je extravagantní a na první pohled poutá pozornost. Mezi SUV, které je často jedno jak druhé, působí DS7 jako zjevení z jiného světa. Přední část s novým denním svícením vypadá jednoduše skvěle a to stejné se dá říci o zadní části. Do očí rovněž bijí veliká 21 palcová kola Brooklyn, které jsou rovněž nové. Pojí se výhradě s touto nejsilnější verzí. Jsou nazuty na pneumatikách o rozměru 245/35/R21. U parkování je nutné být opravdu na pozoru, protože i nižší obrubníky můžou znamenat nepříjemné šrámy.
Rozměry: 4593/1891/1625/2738 mm (délka, šířka, výška, rozvor)
Hmotnost: 1960 kg
Interiér
Uvnitř je to prakticky totožné, jako v DS9, kterou jsme loni dvakrát testovali. Ovšem pouze na první pohled. Při důkladnějším zkoumání je znát rozdíl v kvalitě použitých materiálů například ve výplni dveří, na palubní desce či stropnici. To je ovšem částečně způsobeno připlaceným paketem Opera (kůže Nappa) u DS 9, který zde není. Použité materiály u DS 7 působí rovněž velice dobře a celkovému zpracování není co vytknout.
Posed za volantem je fajn, ale vytknout musím široký středový tunel, který způsobuje lehkou stísněnost, která se projeví na delších cestách. Sedadla jsou spičková. Nabízí elektrické ovládání s pamětí, vyhřívání, chlazení i masáž. S vozem jsem v jeden den ujel skoro 500 km a z vozu jsem vylezl naprosto čilý, dokázal bych si představit klidně dvojnásobek a i tak by to bylo v pohodě, tedy až na časté tankování, o tom ale později.
Infotainment má hezkou grafiku, dobré rozlišení (kromě couvací kamery) a hlavní kategorie pro ovládání jsou na liště pod obrazovkou (klima, navigace apod.), takže se poměrně rychle dostanete tam, kam chcete. Jako celek se s ním po pár dnech pracuje celkem dobře. Již tradičně se nad obrazovkou objevují analogové hodiny, které při vypnutí motoru zajedou do palubní desky.
Prostornost vpředu je lehce omezená vlivem širokého středového tunelu, ale jinak nemám dalších výtek. Odkládací prostory v tunelu jsou hezky maskované a je jich dost, nechybí ani bezdrátové nabíjení telefonu. Vzadu se sedí velice pohodlně. Potěší možnost elektricky polohovatelného opěradla. Prostoru před koleny i nad hlavou je dost i pro vyšší jedince. Zavazadelník pojme 555 litrů nákladu.
Jízda
Posledně testovaná DS7 měla aktivní podvozek, nikoliv sportovní, jako má dnes testovaná 360 koňová verze. Ve většině případů se tedy jednalo v kombinaci s 20 palcovými koly o pohodlné svezení, které dokázalo narušit jen poskočení na ostřejších drobných nerovnostech na jinak kvalitní silnici, kdy kamera vyhodnocující tuhost tlumičů nerovnost neodhalí a vůz ji přejede v tvrdém nastavení. Zde je uplatněný stejný princip, nicméně podvozek je o něco tužší, nižší a kola o palec větší. Chápete, kam mířím?
No jistě, svezení je tedy zbytečně méně pohodlné a přes příčné nerovnosti či větší výmoly proniká do interiéru rána a celý vůz nepříjemně poskočí. Navíc je při jízdě hlučný od kol. Dalo by se tedy očekávat, že bude alespoň na okresce fajn, když už jej ladilo sportovní oddělení DS Performance, jenže ani tam to není ono. Vůz váží dvě tuny, stabilizace nelze vypnout, má vysoké těžiště, podivně progresivní řízení, které je kolem středu tužší a následně měkne a takto bych mohl pokračovat. Proč se stále někdo snaží dělat z SUV sporťák? Výsledek je tedy takový, že je proti obyčejným variantám méně pohodlný a ani rychlou jízdu si neužijete. Pochvalu však zaslouží opravdu velké brzdy z dílen DS Performance, které brzdí tak, že máte pocit, že budete brousit předním nárazníkem o zem.
Motor(y)
Stejně jako u posledně testované 300 koňové verze je zde pohon všech kol. Základem je přeplňovaný benzinový čtyřválec s objemem 1,6 litru, který produkuje 200 koní. Spalovací motor je doplněn o elektromotory na přední (110 koní) a zadní nápravě (112 koní). Celkový systémový výkon tak činí 265 kW (360 koní) a 520 Nm. Dynamika je velice dobrá a to obzvlášť ve sportovním režimu, kdy je i reakce na plynový pedál slušná. Akcelerace z místa na 100 km/h zabere jen 5,6 sekund a maximální rychlost činí 235 km/h. Celý systém je hezky sladěný a o připojování spalovacího motoru v běžném provozu téměř nevíte. Je zde baterie s kapacitou 14,2 kWh, se kterou by měl vůz na jedno nabitý zvládnout čistě na elektřinu až 57 km. Jakmile se baterie vybije, tak se spotřeba zvedá, ale ne nijak markantně, vlastně si vezme hodně jen na dálnici a jinak je to v pohodě. S vozem jsem jel z Prahy na Lipno a výsledná spotřeba v cíli činila 7,3 litru a to jsem nejel vyloženě „na spotřebu“. Mimo tuto cestu jsme naměřil tato čísla:
Město: 6 – 9 l
Kombinovaná: 7,5 l
Dálničních 130 km/h: 9 l
Okresky: 5,5 – 6,5 l
Ceny
Základ nabídky tvoří verze Bastille s naftovým čtyřválcem 1.5 BlueHDi (130 koní) a stojí bez příplatků 1 100 00 Kč.Dále jsou v nabídce tři různě silné plug-in hybridy. Náš vrchol nabídky v podobě 360 koňového „plug-inu“ ve výbavě Opera stojí 2 050 000 Kč a připočtu-li příplatky, kterými disponoval náš novinářský vůz, tak se dostáváme na 2 194 000 Kč. Připlacen byl tmavý paket, audiosystém Focal, noční vidění, perleťový lak a alarm.
Závěr
DS7 je působivé auto. Jeho design je jedinečný a obzvláště pak s těmito velkými koly přitahuje pohledy většiny kolemjdoucích. Má kvalitní interiér, ale pár lacinějších míst se najde. Má skvělá sedadla a opravdu silný motor, díky kterému jede v přímce jako splašená. Zároveň má brzdy z dílen DS Performance, takže není problém tento kolos rychle zastavit. Bohužel je zde snížený tvrdší podvozek a obří 21 palcové disky s nízkoprofilovými pneumatikami. Aktivní podvozek vyhodnocuje situaci před vozem pomocí kamery a sám tak volí tuhost tlumičů. V praxi to však moc nefunguje a tato konkrétní DS7 je proti obyčejným verzím méně pohodlná, což je škoda. V zatáčkách je sice o něco jistější, jenže i tak se naklání, řízení neposkytuje žádnou zpětnou vazbu a v sedadlech nedržím , takže si stejně rychlejší jízdu neužívám.
Slabší 300 koňovou verzi jsme loni testovali a to je náš tip (8/10 bodů), protože je levnější, téměř stejně rychlá, ale je výrazně pohodlnější. DS7 E-Tense 360 4x4 si odváží 6/10 bodů.
Plusy
Charisma
Design
Kvalitní interiér
Vylepšený infotainment
Dynamika
Skvělá sedadla
Minusy
Ceny
Řízení
Malá nádrž (43 l)
Spotřeba na dálnici
Jízdní komfort proti slabším verzím