Obavy o životnost baterií jsou zbytečné, uklidňuje Nissan. Auto mohou přežít i o 12 let

Nissan Leaf e+ | foto: Nissan

Ohledně elektromobilů stále panuje poměrně velká skepse, která se netýká jen jejich výkonu a dojezdu, ale také životnosti baterií. Nissan, který s modelem Leaf patří k pionýrům mezi výrobci relativně dostupných elektromobilů, však veřejnost uklidňuje. Baterie totiž podle jeho odhadů mohou přežít samotný vůz až o 10 i 12 let.

Nissan Leaf patří mezi nejprodávanější elektromobily na trhu a ještě před příchodem Tesly Model 3 mu patřilo třeba prvenství pro nejprodávanější elektromobil v USA. Díky stovkám tisíc prodaných kusů navíc automobilka může poměrně bedlivě sledovat vývoj stavu jejich baterií a celkem bezpečně odhadovat, kolik toho vlastně vydrží.

A rozhodně to s životností Leafu nevypadá špatně. Jak totiž uvádí web InsideEV's s odkazem na Automotive News, podle samotné automobilky by životnost akumulátorů měla přesáhnout životnost samotného vozu o 10 až 12 let. Automobilka přitom předpokládá, že životnost samotného Leafu bude okolo 10 let. Celkem se tedy bavíme o životnosti baterií okolo 22 let.

Nutno však poznamenat, že po oněch 22 letech budou baterie definitivně nepoužitelné. K degradaci baterií začne docházet již o něco dříve, což bude mít samozřejmě vliv i na zkracující se dojezd elektromobilů. Stav baterie však mohou ovlivnit i samotní uživatelé a to správným přístupem k vozu.

Jak už se totiž mnohokrát opakovalo, baterie by se v žádném případě neměly nechat zcela vybít a i nabíjení je vhodné ukončit cca okolo 80 procent kapacity. Příliš vozu neprospívá ani drsné zacházení a provozování v extrémních teplotních podmínkách.

Pro potencionální zájemce o koupi Nissanu Leaf to však znamená, že během celé očekávané životnosti vozu, která může být samozřejmě i delší, nebudou muset řešit potíže s odcházející baterií. Otázkou však zůstává, jak nakonec automobilka již nepoužitelné baterie nakonec využije. V zásobě má však několik projektů, které by mohly pomoci se zásobami energie pro domácnosti i velké stavby.

Pokud se ještě na chvíli vrátíme k samotnému Nissanu Leaf, tomu byla dříve vyčítána až příliš slabá baterie, se kterou vůz nabízel poměrně omezený dojezd 270 km v ideálních podmínkách. Nedávno však automobilka představila variantu E+ s větším akumulátorem, jejíž dojezd se prodloužil až na 385 km. Ani s postupem času by tak majitele vozu neměly trápit potíže s omezeným odjezdem.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy