Méně plastů, plechů i látky: Volkswagen hledá způsoby, jak srazit ceny elektromobilů

Volkswagen e-Up | foto: Volkswagen

Celý koncern Volkswagen se v současnosti soustředí na vývoj palety elektromobilů, které by měly pokrýt poptávku prakticky ve všech segmentech. Zejména u malých a cenově dostupných elektromobilů však musí technici čelit mnoha výzvám, které vyžadují nezvyklé či doslova radikální řešení.

Většina nových elektromobilů z produkce automobilek pod křídly Volkswagen bude postavena na nové elektrické platformě MEB, tedy až na ty nejmenší. Koncern totiž pověřil automobilku Seat, aby vyvinula zmenšenou platformu pro elektromobily, vycházející z MEB, na které budou stát ty nejmenší a nejdostupnější modely.

První čistokrevné elektromobily postavené na této platformě by měly nahradit trojici městských vozů Škoda Citigo, Volkswagen Up a Seat Mii, přičemž jejich cena by měla začínat pod hranicí 20 000 Euro, tedy cca 512 000 Kč.

Modulární platforma pro elektromobily (MEB) | foto: Volkswagen

Kromě jiného by se však platforma mohla stát základem i pro další vozidla s celkovou délkou do 4 metrů, u kterých už by se nevyplatil další vývoj ovlivněný zpřísňujícími se limity pro CO2. Podle informací Auto News Europe by se tak časem mohla tato platforma stát základem i pro elektrický model Polo.

Vývoj této platformy je však poměrně komplikovaný a nutí techniky hledat nové a mnohdy i radikální možnosti v uspořádání městských elektromobilů, uvedl v rozhovoru pro Auto News Europe Frank Welsch, šéf vývoje Volkswagen. Kromě jiného tak technici uvažují nad zmenšení komponent pohonného systému, nebo nad použitím menšího množství oceli, plastů, látek a dalších materiálů. Ve hře je však i možnost úpravy uložení baterií, které by mohly být nově uloženy podélně, namísto současného uložení napříč kolmo k prahům.

„To by nám poskytlo více prostoru mezi bateriemi a prahy, a tím i více bezpečného prostoru v případě nehody," uvedl Welsch. „Bezpečnost je totiž jednou z hlavních priorit Volkswagenu a na ochranu baterií v případě nehody se vynakládá obrovské množství peněz."

Tím však trápení techniků ani zdaleka nekončí. Vyřešit totiž budou muset i mnohem jednoduší problémy, jako je například velikost elektromotorů. Pokud by totiž připravované elektromotory pro platformu MEB byly příliš velké, musely by technici začít vyvíjet nové - menší „Potřebujeme třeba zjistit, zda nebudeme muset paletu motorů pro (platformu) MEB doplnit ještě o menší," uvedl Welsch. 

Elektrický prototyp Škoda Citigo z nedávno spuštěného projektu Citigo e-Pilot | foto: Škoda Auto

Vývojový tým má však pořád celkem dost času. Trojice Citigo, Up a Mii by se totiž měla vyrábět až do roku 2022. První nový elektromobil postavený na platformě vyvinuté v Seatu by se pak měl představit v roce 2023.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy