Za 500 000 Euro, tedy cca 12.8 milionu korun, už si můžete dopřát ledasco. Pár luxusních automobilů, exkluzivní bydlení v centru Prahy či jiné světové metropole a nebo se uskromníte a dopřejete si doživotní prázdniny bez nutnosti vstávat každý den do práce. Za stejnou sumu si však můžete pořídit i pravděpodobně nejluxusnější klíč k autu na světě - ovšem bez auta, to si budete muset pořídit zvlášť.
Společnost Awain, která se specializuje na výrobu šperky-připomínajících klíčů pro nejdražší a nejluxusnější automobily světa, se opět překonala. Její poslední dílo, unikát pojmenovaný Phantom, vás totiž ohromí nejen svou krásou, ale i cenou. Pokud byste po něm totiž zatoužili, budete si muset připravit rovných 500 000 Euro. Tedy cca 12.8 milionu korun.
Za tuto částku však dostanete šperkařské umělecké dílo, které zdobí malé diamanty o váze 34.5 karátu. Kromě miniaturních diamantů je však klíč osazen ještě několika dalšími drahými kameny a 175 gramy 18-karátového zlata.
Středová část klíče může být zhotovena ze dřeva či kůže a to v odstínu podle přání zákazníka - jednoho jediného. Aby totiž Phantom zůstal unikátem, vyrobí Awain pouze jeden kus. A něco nám říká, že jeho prodej nebude trvat příliš dlouho.
Pokud byste ale objednávku Phantomu nestihli, nebo vám cena přišla přeci jen příliš vysoká, má Awain v nabídce ještě další zajímavé kousky. Například klíče Serenity za 80 000 Euro (2 mil. Kč) zdobí diamanty o váze 20 karátů a zlato o váze 175 gramů. Ještě dostupnější je řada klíčů Quantum za 49 000 Euro (1.2 mil Kč), kterou zdobí diamanty o váze 3.6 karátů a 175 gramů zlata. Obě tyto řady klíčů jsou navíc podle informací Motor 1 dostupné po 20 kusech.
Nejčastějšími zákazníky o tyto unikátní klíče jsou obvykle majitelé vozů z produkce automobilek jako je Bugatti, Bentley, Rolls-Royce, Lamborghini, atd. A to je svým způsobem i celkem úsměvné, neboť většina těchto modelů je vybavena bezklíčovým odemykáním i startováním. Svůj šperk v hodnotě několika milionů tak vlastně ani nemusíte vytahovat z kapsy.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.