Za 500 000 Euro, tedy cca 12.8 milionu korun, už si můžete dopřát ledasco. Pár luxusních automobilů, exkluzivní bydlení v centru Prahy či jiné světové metropole a nebo se uskromníte a dopřejete si doživotní prázdniny bez nutnosti vstávat každý den do práce. Za stejnou sumu si však můžete pořídit i pravděpodobně nejluxusnější klíč k autu na světě - ovšem bez auta, to si budete muset pořídit zvlášť.
Společnost Awain, která se specializuje na výrobu šperky-připomínajících klíčů pro nejdražší a nejluxusnější automobily světa, se opět překonala. Její poslední dílo, unikát pojmenovaný Phantom, vás totiž ohromí nejen svou krásou, ale i cenou. Pokud byste po něm totiž zatoužili, budete si muset připravit rovných 500 000 Euro. Tedy cca 12.8 milionu korun.
Za tuto částku však dostanete šperkařské umělecké dílo, které zdobí malé diamanty o váze 34.5 karátu. Kromě miniaturních diamantů je však klíč osazen ještě několika dalšími drahými kameny a 175 gramy 18-karátového zlata.
Středová část klíče může být zhotovena ze dřeva či kůže a to v odstínu podle přání zákazníka - jednoho jediného. Aby totiž Phantom zůstal unikátem, vyrobí Awain pouze jeden kus. A něco nám říká, že jeho prodej nebude trvat příliš dlouho.
Pokud byste ale objednávku Phantomu nestihli, nebo vám cena přišla přeci jen příliš vysoká, má Awain v nabídce ještě další zajímavé kousky. Například klíče Serenity za 80 000 Euro (2 mil. Kč) zdobí diamanty o váze 20 karátů a zlato o váze 175 gramů. Ještě dostupnější je řada klíčů Quantum za 49 000 Euro (1.2 mil Kč), kterou zdobí diamanty o váze 3.6 karátů a 175 gramů zlata. Obě tyto řady klíčů jsou navíc podle informací Motor 1 dostupné po 20 kusech.
Nejčastějšími zákazníky o tyto unikátní klíče jsou obvykle majitelé vozů z produkce automobilek jako je Bugatti, Bentley, Rolls-Royce, Lamborghini, atd. A to je svým způsobem i celkem úsměvné, neboť většina těchto modelů je vybavena bezklíčovým odemykáním i startováním. Svůj šperk v hodnotě několika milionů tak vlastně ani nemusíte vytahovat z kapsy.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.