Za 500 000 Euro, tedy cca 12.8 milionu korun, už si můžete dopřát ledasco. Pár luxusních automobilů, exkluzivní bydlení v centru Prahy či jiné světové metropole a nebo se uskromníte a dopřejete si doživotní prázdniny bez nutnosti vstávat každý den do práce. Za stejnou sumu si však můžete pořídit i pravděpodobně nejluxusnější klíč k autu na světě - ovšem bez auta, to si budete muset pořídit zvlášť.
Společnost Awain, která se specializuje na výrobu šperky-připomínajících klíčů pro nejdražší a nejluxusnější automobily světa, se opět překonala. Její poslední dílo, unikát pojmenovaný Phantom, vás totiž ohromí nejen svou krásou, ale i cenou. Pokud byste po něm totiž zatoužili, budete si muset připravit rovných 500 000 Euro. Tedy cca 12.8 milionu korun.
Za tuto částku však dostanete šperkařské umělecké dílo, které zdobí malé diamanty o váze 34.5 karátu. Kromě miniaturních diamantů je však klíč osazen ještě několika dalšími drahými kameny a 175 gramy 18-karátového zlata.
Středová část klíče může být zhotovena ze dřeva či kůže a to v odstínu podle přání zákazníka - jednoho jediného. Aby totiž Phantom zůstal unikátem, vyrobí Awain pouze jeden kus. A něco nám říká, že jeho prodej nebude trvat příliš dlouho.
Pokud byste ale objednávku Phantomu nestihli, nebo vám cena přišla přeci jen příliš vysoká, má Awain v nabídce ještě další zajímavé kousky. Například klíče Serenity za 80 000 Euro (2 mil. Kč) zdobí diamanty o váze 20 karátů a zlato o váze 175 gramů. Ještě dostupnější je řada klíčů Quantum za 49 000 Euro (1.2 mil Kč), kterou zdobí diamanty o váze 3.6 karátů a 175 gramů zlata. Obě tyto řady klíčů jsou navíc podle informací Motor 1 dostupné po 20 kusech.
Nejčastějšími zákazníky o tyto unikátní klíče jsou obvykle majitelé vozů z produkce automobilek jako je Bugatti, Bentley, Rolls-Royce, Lamborghini, atd. A to je svým způsobem i celkem úsměvné, neboť většina těchto modelů je vybavena bezklíčovým odemykáním i startováním. Svůj šperk v hodnotě několika milionů tak vlastně ani nemusíte vytahovat z kapsy.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?