Nissan X-Trail dostává nové motory, jsou úspornější a mají nižší emise

Společnost Nissan představuje zcela přepracovanou řadu hnacích ústrojí pro SUV X-Trail | foto: Nissan

Společnost Nissan představuje zcela přepracovanou řadu hnacích ústrojí pro SUV X-Trail, které je nyní k dispozici se zcela novými 1,7litrovými vznětovými a 1,3litrovými zážehovými motory. Ty je možné kombinovat s šestistupňovou manuální převodovkou, s převodovkou Xtronic a se zcela novou dvouspojkovou převodovkou.

Díky kompletně novým hnacím ústrojím získají rodinná dobrodružství s SUV Nissan X-Trail ještě více šťávy. Přepracovaná řada hnacích ústrojí je nyní ještě úspornější a má ještě nižší úroveň emisí CO2. Při výletech do přírody tak bude vůz šetrnější k životnímu prostředí.

Zájemci o model X-Trail si budou moci vybrat mezi dvěma zcela novými motory (jeden zážehový, druhý vznětový), které bude možné zkombinovat se třemi typy převodovky (šestistupňová manuální, automatická Xtronic a zcela nová sedmistupňová dvouspojková převodovka DCT).

Díky volbě mezi pohonem dvou kol pro ty, kteří se do terénu vydají jen zřídka, a pohonem čtyř kol pro ty, kteří potřebují maximální trakci, se vylepšený Nissan X-Trail stává dokonalým SUV pro aktivní rodiny, které milují výlety do přírody.

Jean-Philippe Roux, generální ředitel pro segment crossoverů společnosti Nissan Europe, uvedl: „Díky zcela nové řadě hnacích ústrojí je teď Nissan X-Trail lepší než kdykoli předtím. Nezáleží, na jaké dobrodružství se chystáte – máme X-Trail přesně pro vás.“

Novým vznětovým motorem je 1,7litrový dCi s výkonem 150 k. Ten je k dispozici s pohonem 2WD i 4WD a se šestistupňovou manuální převodovkou či s automatickou převodovkou Xtronic CVT.

Novým zážehovým motorem je 1,3litrový DIG-T s výkonem 160 k. Ten je k dispozici s pohonem předních kol a s dvouspojkovou převodovkou (DCT). Tato dvouspojková převodovka je v nabídce modelu X-Trail zcela nová a zákazníkům poskytne sportovní a dynamičtější zážitek z jízdy, lepší výkon při rozjezdu z klidu a hladší přenos síly.

Mezi funkce převodovky DCT patří elektrické chlazení dle konkrétní potřeby a elektromechanické ovládání převodů pro vyšší účinnost. Převodovka přináší soukromým zákazníkům i majitelům vozových parků jasné výhody, jelikož řidiči nabízí okamžité přeřazení bez přerušení výkonu. Absence měniče točivého momentu zajišťuje bezprostřednější zážitek z jízdy, díky čemuž je řízení zábavnější.

Všechna nová hnací ústrojí pro model X-Trail splňují nejnovější emisní normu Euro6d-Temp. Hodnoty pětimístných verzí jsou uvedeny v tabulce níže:

Společnost Nissan představuje zcela přepracovanou řadu hnacích ústrojí pro SUV X-Trail | foto: Nissan

K dalším změnám u Nissanu X-Trail patří přidání nových technologií podpory řidiče. Asistent pro jízdu v jednom pruhu (LKA) pomáhá řidiči udržovat vozidlo ve středu jízdního pruhu a inteligentní tempomat mu (ICC) pomáhá udržovat neměnnou a bezpečnou vzdálenost od vozidla vpředu. Technologie LKA i ICC je nyní k dispozici jako jeden volitelný prvek u verzí modelu X-Trail s 1,7l vznětovým motorem, manuální převodovkou a výbavou N-Connecta a Tekna.

X-Trail je nejoblíbenějším modelem společnosti Nissan na světě a v roce 2017 byl s 822 000 prodanými vozidly světově nejprodávanějším SUV.* Od roku 2014, kdy byla na trh uvedena jeho třetí generace, vzrostla v Evropě poptávka po modelu X-Trail o 200 %.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy