Ford dnes zveřejnil první obrázek kompaktního crossoveru Ford Puma. Novinka přináší úchvatný design, nejlepší zavazadlový prostor ve své kategorii a 48V mild-hybridní pohon.
Ford Puma se začne prodávat na konci letošního roku. Vyrábět se bude s mimořádným důrazem na kvalitu a zpracování v montážním závodě v rumunské Craiově, do kterého Ford od roku 2008 investoval již téměř 1,5 miliardy eur (v přepočtu přibližně 38,5 mld. Kč).
První obrázek Fordu Puma prozrazuje význačné designové rysy, počínaje vysoko položenými světlomety přes svůdné aerodynamické linie až po proporce kompaktního crossoveru se zvýšenou světlou výškou. Zavazadlový prostor disponuje objemem 456 litrů.
Z podrobných analýz připomínek zákazníků vyplynul jasný požadavek na flexibilní a dostatečně dimenzovaný zavazadelník. Úkolem vývojového oddělení bylo očekávání zákazníků v tomto směru nejen naplnit, nýbrž i překonat. Inovativně řešený zavazadlový prostor Fordu Puma snadno pojme dvě sady golfových holí, postavených na výšku.
Technologie Ford EcoBoost Hybrid se pozitivně odrazí na dynamice i hospodárnosti* Fordu Puma. Řemenem poháněný integrovaný startér-generátor zachycuje při brzdění a jízdě setrvačností energii, jež jinak přichází nazmar, a využívá ji k dobíjení lithium-ion baterie. Ta pracuje s napětím 48 V a je chlazená vzduchem. Nejvyšší výkon hnací soustavy činí 114 kW (155 k).
Startér-generátor zároveň funguje jako elektromotor. V případě potřeby asistuje tříválcovému spalovacímu motoru 1.0 EcoBoost* při akceleraci a napájí také elektrické příslušenství vozu.
Ford Puma dále rozšíří stále se rozrůstající nabídku SUV a crossoverů Ford na evropském trhu. Tvoří ji modely Fiesta Active, Focus Active, EcoSport, Kuga, Edge a zcela nový Explorer Plug-In Hybrid, představený včera na speciální akci „Go Further" v Amsterdamu.
Modely SUV aktuálně tvoří více než pětinu všech prodaných vozů Ford na evropském trhu. V roce 2018 jejich odbyt meziročně vzrostl o více než 19 procent.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?