Ford dnes zveřejnil první obrázek kompaktního crossoveru Ford Puma. Novinka přináší úchvatný design, nejlepší zavazadlový prostor ve své kategorii a 48V mild-hybridní pohon.
Ford Puma se začne prodávat na konci letošního roku. Vyrábět se bude s mimořádným důrazem na kvalitu a zpracování v montážním závodě v rumunské Craiově, do kterého Ford od roku 2008 investoval již téměř 1,5 miliardy eur (v přepočtu přibližně 38,5 mld. Kč).
První obrázek Fordu Puma prozrazuje význačné designové rysy, počínaje vysoko položenými světlomety přes svůdné aerodynamické linie až po proporce kompaktního crossoveru se zvýšenou světlou výškou. Zavazadlový prostor disponuje objemem 456 litrů.
Z podrobných analýz připomínek zákazníků vyplynul jasný požadavek na flexibilní a dostatečně dimenzovaný zavazadelník. Úkolem vývojového oddělení bylo očekávání zákazníků v tomto směru nejen naplnit, nýbrž i překonat. Inovativně řešený zavazadlový prostor Fordu Puma snadno pojme dvě sady golfových holí, postavených na výšku.
Technologie Ford EcoBoost Hybrid se pozitivně odrazí na dynamice i hospodárnosti* Fordu Puma. Řemenem poháněný integrovaný startér-generátor zachycuje při brzdění a jízdě setrvačností energii, jež jinak přichází nazmar, a využívá ji k dobíjení lithium-ion baterie. Ta pracuje s napětím 48 V a je chlazená vzduchem. Nejvyšší výkon hnací soustavy činí 114 kW (155 k).
Startér-generátor zároveň funguje jako elektromotor. V případě potřeby asistuje tříválcovému spalovacímu motoru 1.0 EcoBoost* při akceleraci a napájí také elektrické příslušenství vozu.
Ford Puma dále rozšíří stále se rozrůstající nabídku SUV a crossoverů Ford na evropském trhu. Tvoří ji modely Fiesta Active, Focus Active, EcoSport, Kuga, Edge a zcela nový Explorer Plug-In Hybrid, představený včera na speciální akci „Go Further" v Amsterdamu.
Modely SUV aktuálně tvoří více než pětinu všech prodaných vozů Ford na evropském trhu. V roce 2018 jejich odbyt meziročně vzrostl o více než 19 procent.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.