Auto jako koncertní sál? Lexus slibuje nevídané

Lexus si dal na novém audiosystému modelu LS skutečné záležet | foto: Lexus

Doba, kdy se v autě poslouchalo rádio, anebo šuměly magnetofonové kazety, je už dávno pryč. Dnešní nároky na zvuk v autě nejsou o nic menší, než když si vybavujete domácnost. Nejnovější Lexus LS proto nabízí vyspělý audiosystém navržený speciálně pro tento vůz.

Výkonné multiprocesorové audiosystémy dostupné v moderních automobilech prémiové třídy nejenže poskytují přímo geniální kvalitu zvuku, ale zároveň jsou i nedílnou součástí informačního systému s řadou funkcí.

Velice často pracují na projektu integrace automobilu a audiosystému známí producenti. V případě Lexusu je to firma Mark Levinson, známá všem milovníkům hudby. Vznikla v roce 1972 a s japonským výrobcem luxusních vozů spolupracuje od roku 2000.

I Lexus LS byl vybaven systémem, který vytvořili odborníci z Mark Levinson. V kabině našly uplatnění nové metody odhlučnění, mezi něž patří systém aktivního tlumení hluku ANC (Active Noise Control), jenž minimalizuje rušivý hluky tím, že z reproduktorů vysílá zvuky se stejnými vlnami, avšak opačnou fází. Interiér vozu je proto tichý a klidný.

24 reproduktorů na 16 stanovištích

Mark Levinson QLI Reference 3D Surround využívá sadu 24 vysoce výkonných reproduktorů rozmístěných na 16 stanovištích v kabině, a dále 16-kanálový zesilovač Mark Levinson Reference.

Technologie QLI rozděluje různé zdroje zvuku – vokály, nástroje a zvuky pozadí vytvářející prostor, do samostatných proudů, podobně jako v originálním aranžmá. Následně se mixují tak, aby vznikla rekonstrukce plného trojrozměrného zvukového prostředí.

Nejen vhodně navržená kabina a audiosystém mají vliv na vnímání poslouchané hudby. K dosažení potřebného ticha přispívají také kruhy snižující hluk. Obruče o průměru 20 palců mají uvnitř rezonanční komoru s otvorem, takže tlumí šum vzduchu vytvářený pneumatikami. Tento šum vzniká deformací pneumatiky při otáčení vyvolávající chvění vzduchu nacházejícího se uvnitř pneumatiky.

V případě nových kol zvukové vlny procházejí otvorem do rezonanční komory, kde se jejich akustický tlak rozptýlí a uniká v podobě tepla. Konstrukce nových kol se vyznačuje také větší pevností a nižší hmotností.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy