Překvapení z Boleslavi! Škoda s karosérií pickup má šanci na výrobu. Jak je to možné?

Takto by klidně mohl vypadat pickup od Škodovky. | foto: Theophilus Chin

Když jsme naposledy psali o pickupu s okřídleným šípem, zakončili jsme celý článek povzdechem nad tím, že Volkswagen do výroby pravděpodobně levnější alternativu k Amaroku nepustí. Jak se však nyní zdá, užitková Škoda nebyla jen slepým výstřelem do větru. Tvrdí to alespoň šéf australského zastoupení značky.

Evropa zatím pickupům na chuť tak úplně nepřišla, jsou ale části světa, kde jde o jeden z nejprodávanějších typů karosérie. Tak například v Austrálii, Jižní Americe nebo Jižní Africe jsou pickupy extrémně populární a automobilky neustále rozšiřují jejich nabídku. A Škoda, jak známo, chce rozšiřovat výrobu a dobývat zatím neprobádaná území. „Chtěl bych vidět Škodau s karosérií pickup. Budeme první, kdo pro takový automobil zvedne ruku,“ řekl magazínu Motoring šéf australského zastoupení značky Michael Irmer. „O naší podpoře (podobného typu vozu – poznámka redakce) říkáme automobilce pořád a ona tyto věci projednává a přemýšlí o nich,“ doplnil.

Naděje na výrobu pickupu s okřídleným šípem ve znaku tedy zjevně existuje a dost možná ani není malá, do hlav vedoucích představitelů značky ale nevidíme. Přesto Irmer tvrdí, že na světě neexistuje velké množství trhů, kde by se pickupy těšily tak velké oblibě jako v Austrálii. „Když dojde na investování, jako značka vložíte své peníze někam, kde globálně porostete nejvíce. Konečně rozhodnutí je tak na vedení, jestli se tou investicí stane pickup nebo jiný model,“ uzavřel Irner. Nový model je tak spíše otázkou let než měsíců.

Přesto, pokud by na výrobu skutečně došlo, Škoda by se pravděpodobně vydala cestou vozu velikosti Toyoty Hilux nebo Volkswagenu Amarok. Historicky má zkušenost s menšími vozy, světová poptávka je ale největší po o něco větších modelech. Klíčovou otázkou je, jestli by v Mladé Boleslavi použili základ již zmíněného Amaroku, nebo by upravili existující základ velkého SUV Kodiaq. I z hlediska Volkswagenu by větší smysl dávala druhá varianta, Amarok by tím neztratil výsostné postavení v rámci koncernu a zachoval si i určitou míru exkluzivity v otázce šestiválcových motorů. Všechno je to ale zatím hudba vzdálené, i když vlastně ne nereálné budoucnosti.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy