Škoda Kodiaq na sebe v posledních dnech strhla velký kus pozornosti, když v Německu proběhla její světová premiéra. Vzápětí jsme se mohli dozvědět, že časem přijde hned několik verzí, ovšem co by jste řekli na provedení pickup?
Právě tuhle pracovní verzi stvořil známý designér Theophilus Chin, který si pohrál s počítačovým programem. Výsledek pak vidíte sami, obří škodovka, která by se klidně mohla stát přímým konkurentem Volkswagenu Amarok, který je sice o něco větší, avšak také dražší.
Není pochyb o tom, že Kodiaq bude mít velký úspěch, Škodě Auto se totiž podařilo něco, co se povede jen málokteré automobilce: splnit očekávání. Už jednou jsme zde měli návrh toho, jak by mohla vypadat nová velká škodovka s korbou, jenže tehdy ještě nebyla známa výsledná oficiální podoba vozu.
Díky nedávné premiéře se tak můžeme podívat na to, jak by s klidným svědomím mohla vypadat prémiově vypadající novinka z Boleslavi, na jejíž ložnou plochu naložíte rozměrný náklad. Bohužel ale stále musíme myslet na koncernovou politiku Volkswagenu, a tak je dost nepravděpodobné, že by VW střelil do vlastní branky gól a nechal si Amaroka prodejně likvidovat levnějším a o něco menším Kodiaqem.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.